(advertentie)

Een vernieuwde huisstijl doorvoeren

Wanneer je als bedrijf je huisstijl en logo vernieuwd is het belangrijk dat dit wordt doorgevoerd in alle onderdelen van het bedrijf. Van de kaartjes tot de handtekening in de email moeten worden aangepast. Deze aanpassing vergt vooral moeite en geld. Vervolgens komt het echte probleem. Hoe ga je deze nieuwe stijl doorvoeren in het geheugen van de consument. Daarvoor zijn verscheidene manieren. Het belangrijkste om jouw vernieuwde huisstijl door te voeren is om te blijven herhalen bij het afnemers. Hiervoor zijn verscheidene uitingen te bedenken.

Advertenties en campagnes

Een van de manieren om vaak in beeld te komen bij consumenten is door actief te adverteren op internet, TV of offline media. Door bijvoorbeeld remarketing campagnes in te stellen met Google Adwords kun je herhaling kweken onder de consument. Afnemers die je website onlangs hebben bezocht krijgen deze advertenties getoond. Wel zal door een veranderde stijl de conversie, of het herkenningsniveau lager liggen. In het hoofd van een consument heeft branding namelijk een aantal stappen. Uiteindelijk wil je als onderneming toch awereness creëren.  Dit begint natuurlijk bij je producten of diensten te verbeteren, maar ook het verspreiden van de reputatie van je bedrijf. Via social media bijvoorbeeld kun je autoriteit uitstralen, of vertrouwen door een degelijk webcare-team.

De uiteindelijke remarketing en een interactieve manier van communiceren of promoten kan ervoor zorgen dat je mensen definitief over de streep trekt.

De bovenstaande methodes werken goed in combinatie met traditionele marketing. Deze kan online marketing versterken en zorgt ervoor dat je bereik groeit en de bereikte doelgroep een hogere conversie kan bereiken.

Sponsoring en partnerships

Naast het gewone adverteren kun je ervoor kiezen om je naamsbekendheid te vergroten aan de hand van sponsoring. In de sportwereld gaan er miljoenen om, om op een shirt te staan. Aegon wilde naamsbekendheid in het buitenland kweken en vond daarin met Ajax de ideale partner. Dit is natuurlijk alleen weggelegd voor de grote bedrijven. Een gemiddelde shirtsponsor in de eredivisie betaalt al snel meer dan een miljoen.

Natuurlijk valt er voor een MKB ondernemer ook genoeg winst te behalen in de regio. Je kunt er voor kiezen om sportkleding laten bedrukken bij Merchandising Concepts. Dan kun je er voor kiezen om een regionale voetbalclub te sponsoren. Een hoofdsponsorschap van een plaatselijke voetbalclub kan je nieuwe huisstijl al snel bekend maken in de gehele regio.

Natuurlijk heb je als ondernemer of organisatie ook een groot netwerk waarin je vertegenwoordigd bent. Op de website van de ondernemersvereniging kun je een nieuwsbericht plaatsen welke je ook kan delen via Linkedin en Google Plus. Tot slot kun je denken aan het verspreiden van kantoorartikelen welke in jou stijl zijn zoals pennen, kladblokjes of andere handige gebruiksartikelen.

 

Dit artikel is geschreven door .