(advertentie)

Reclame en adverteren

Het vitale belang van zorgmarketing

Het vitale belang van zorgmarketing

Zorgmarketing is een cruciaal onderdeel van de gezondheidszorgindustrie. Het omvat het ontwikkelen en implementeren van marketingstrategieën om de merkbekendheid van een zorginstelling te vergroten, nieuwe patiënten aan te trekken en de loyaliteit van bestaande patiënten te behouden. In dit artikel…

Lees verder
Laat zien wat je in huis hebt met een folder

Laat zien wat je in huis hebt met een folder

Als bedrijf of als zzp-er wil je natuurlijk aan jouw (potentiële) klanten laten zien wat je allemaal kunt. Je wilt letterlijk en figuurlijk laten zien wat je in huis hebt. Een folder is een prachtige manier om dit te doen….

Lees verder
Flyers uitdelen, heeft dat nog zin?

Flyers uitdelen, heeft dat nog zin?

Flyers, als je er op gaat letten kom je ze overal tegen. Flyers worden ook wel leaflets genoemd. Tegenwoordig is een flyer niet meer weg te denken uit menig marketingcampagne. Ze worden uitgedeeld tijdens festivals of op straat, maar je…

Lees verder
Een folder, ja dat wil ik graag. Hoezo?

Een folder, ja dat wil ik graag. Hoezo?

Dit is vast herkenbaar voor professionals in de communicatiesector. Na kennismaking is het eerste verzoek: ‘Ik wil graag een folder’. Dat heeft waarschijnlijk te maken met de communicatiemiddelen die zij zelf zien, ook bij de concurrent. Wat is jouw reactie…

Lees verder
Wat is telemarketing

Wat is telemarketing

Als onderneming kan telemarketing absoluut een handig instrument zijn om in te zetten. Veel mensen zullen bij de gedachte hieraan echter vooral denken aan irritante, zeurderige verkopers die maar door blijven drammen. Bovendien heerst misschien het idee dat telemarketing niet…

Lees verder
Waarom is autoreclame zo populair onder bedrijven?

Waarom is autoreclame zo populair onder bedrijven?

Kijk eens rond wanneer je door de straat wandelt of rijdt. Wat valt je op? De kans dat je geconfronteerd wordt met autoreclame is groot. Als het niet rijdend is, dan wel geparkeerd of voor een rood stoplicht. Het is…

Lees verder
Ideële reclame

Ideële reclame

Ideële reclame heeft een maatschappelijk doel. Bij Ideële reclame gaat over maatschappelijke onderwerpen met als doel bewustwording te creëren en een gedragsverandering te bewerkstelligen. Een voorbeeld van ideële reclame zijn de reclamecampagnes van Veilig Verkeer Nederland en van SIRE. Verschil…

Lees verder
Soorten reclame

Soorten reclame

Reclame is een onderdeel van marketingcommunicatie. Reclame is een communicatiemiddel met als doel de kennis, houding en het gedrag van de ontvanger te beïnvloeden. Er is pas sprake van reclame als er gebruik wordt gemaakt van massamedia én er voor…

Lees verder
Marketingcommunicatie (marcom)

Marketingcommunicatie (marcom)

Marketingcommunicatie (marcom) omvat alle communicatie die ingezet kan worden om in te spelen op de wensen en behoeften van de consument (marketing) met als doel winst voor eigen organisatie. De communicatiemiddelen die ingezet kunnen worden, vormen samen de marketingcommunicatiemix. In…

Lees verder
Waarom ook B2B-bedrijven kunnen profiteren van een sterk merk

Waarom ook B2B-bedrijven kunnen profiteren van een sterk merk

Voor veel B2B-bedrijven staat een merk gelijk aan een logo op briefpapier of website. Vaak denken ze dat een merkstrategie alleen voorbehouden is aan grote B2C-merken zoals McDonalds, Red Bull, Apple of Bol.com. Toch kunnen ook B2B-bedrijven profiteren van de…

Lees verder