(advertentie)

Modellen & Strategieën

Business Model Canvas voor meer succes

Business Model Canvas voor meer succes

Wil je succesvoller zijn met je onderneming? Daarvoor kan een exercitie met het Business Model Canvas (BMC)uitkomst bieden. In negen onderdelen duid je met deze theorie je bedrijfsvoering. In dit artikel nemen we je stap voor stap mee om je…

Lees verder
Het 7S-model van McKinsey uitgewerkt

Het 7S-model van McKinsey uitgewerkt

Het 7S-model uitgewerkt Het 7S-model van McKinsey is een overzichtelijk model om de interne situatie van een organisatie in kaart te brengen en dus onmisbaar bij een goede interne analyse. Omdat het zo’n overzichtelijk model is dat op vrijwel elke…

Lees verder
Business Model You

Business Model You

Ben je ook benieuwd welke carrière nou echt bij je past? Ben jij perfect voor een eigen onderneming of kun je je huidige baan zo inrichten dat het jouw droombaan wordt? Business Model You is een methode die je carrière…

Lees verder
SMART doelen

SMART doelen

de SMART-methode helpt doelstellingen op een simpele manier duidelijk en controleerbaar te formuleren. SMART is inmiddels een bekend begrip. SMART doelen worden toegepast in vele gebieden, zoals organisatiedoelen, maar ook bij het formuleren van persoonlijke leerdoelen. Met SMART doelen geef…

Lees verder
DESTEP analyse

DESTEP analyse

Destep analyse is een model om de externe omgeving van een organisatie in de kaart te brengen. Destep is een afkorting van de verschillende factoren uit het model. Destep staat voor demografisch, economisch, sociaal-cultureel, technologisch, ecologisch en politiek-juridisch. Als bedrijf…

Lees verder
Marketingcommunicatie (marcom)

Marketingcommunicatie (marcom)

Marketingcommunicatie (marcom) omvat alle communicatie die ingezet kan worden om in te spelen op de wensen en behoeften van de consument (marketing) met als doel winst voor eigen organisatie. De communicatiemiddelen die ingezet kunnen worden, vormen samen de marketingcommunicatiemix. In…

Lees verder
Marketingplan

Marketingplan

Wat is een marketingplan? In een marketingplan staat beschreven welke inspanningen er uitgevoerd moeten worden om de (marketing)strategie van de organisatie te realiseren. De doelstellingen van het bedrijf worden geformuleerd en er wordt bepaald op welke doelgroep het bedrijf zich…

Lees verder
Confrontatiematrix met uitleg en voorbeelden

Confrontatiematrix met uitleg en voorbeelden

Een confrontatiematrix is een hulpmiddel om strategieën te bepalen. De confrontatiematrix is het vervolg van de Swot analyse waarin de bedrijfsomgeving geanalyseerd wordt. De punten uit de swot confronteer je met elkaar in een confrontatiematrix om vervolgens de strategische opties…

Lees verder
Swot analyse – Uitleg en voorbeelden

Swot analyse – Uitleg en voorbeelden

Een swot analyse is een model om de interne en externe bedrijfsomgeving in kaart te brengen. Met deze uitkomsten kunnen vervolgens doelstellingen en strategieën worden bepaald. Een swot is is onderdeel van het marketingplan, maar wordt ook ingezet op persoonlijk…

Lees verder
Communicatiekruispunt van Van Ruler (1989) uitgelegd

Communicatiekruispunt van Van Ruler (1989) uitgelegd

Wanneer een communicatieprofessional en organisatie minstens een niet-eenzijdige (ongecontroleerd eenrichtingsverkeer) visie op communicatie heeft, kunnen zij het communicatiekruispunt (Van Ruler, 1998) gebruiken. Dit kruispunt is een handvat voor het kiezen van communicatiestrategieën. Lang niet alle problemen, besluiten en veranderingen lenen…

Lees verder