Woordenboek
Unsought goods
Unsought goods zijn producten waarvoor de consument weinig moeite wil doen of producten die de consument nog niet kent. Unsought goods worden daarom onderverdeeld in regular unsought goods en new unsought goods. Voorbeelden unsought goods Voor regular unsought goods heeft de consument…
Lees verderSpecialty goods
Specialty goods zijn producten waarvoor de consument bereid is moeite te nemen voor een aankoop. Het zijn producten met een hoge betrokkenheid en een hoge merkentrouw. Merkvoorkeur en status speelt een belangrijke rol bij specialty goods. De aankoopinspanning voor specialty goods zijn…
Lees verderShopping goods
Shopping goods zijn producten waar de consument enige moeite voor neemt voordat hij het koopt. Shopping goods worden eerst met elkaar vergeleken op bijvoorbeeld kwaliteit, prijs en stijl. Het aankoopproces is dan ook langer dan bij convenience goods. Voorbeelden van shopping…
Lees verderConvenience goods
Convenience goods zijn producten die consumenten vaak kopen en waar ze weinig over nadenken. Convenience goods worden ook wel convenience producten genoemd. Convenience producten worden onderverdeeld in fast moving consumer goods, impulsgoederen en emergency goods. Convenience producten zijn producten waarbij de…
Lees verderCommunicatie
Communicatie is de uitwisseling van informatie, zoals spraak, tekst, videomateriaal etc. tussen mensen. De overdracht van deze informatie kan rechtstreeks zijn (als mensen elkaar direct zien) of via een medium (televisie, radio, internet). Deze informatie wordt deels bewust, deels onbewust…
Lees verderContent Marketing
Content marketing is het verstrekken van goede en objectieve informatie aan uw doelgroep zonder promotionele inhoud of met de bijbedoeling om te verkopen. Vooral voor het versterken van uw merk en de klantenbinding is het belangrijk om content marketing op…
Lees verderPositioneren
Positioneren is kort gezegd de plaats die je inneemt in de het brein van de consument. Met een goede positionering ben je ‘on top of mind’ bij je doelgroep (mensen weten gelijk wie je bent, zonder dat anderen je op weg…
Lees verderManagementcommunicatie
Managementcommunicatie is kort gezegd alle communicatie die vanaf het management komt met verschillende interne en externe doelgroepen. Het management wil hiermee de individuele persoon bereiken om duidelijk te maken wat de plannen en bedoelingen van het management zijn. Managers plannen,…
Lees verderInterne communicatie
Interne communicatie is al het communicatieverkeer binnen een organisatie. De interne communicatie is erg belangrijk voor een organisatie. De gewenste identiteit van de organisatie moet uitgestraald worden via de medewerkers, zij moeten door gebruik van interne communicatie dus op de…
Lees verderZakelijke marketing
Zakelijke marketing (ook wel business marketing genoemd) is alle marketing die business-to-business gaat. Het gaat hier dus om alle marketingactiviteiten die een organisatie op andere organisaties richt. Een verschil met de consumentenmarkt is dat hier veel minder afnemers zijn, maar…
Lees verder