(advertentie)

Waarom is autoreclame zo populair onder bedrijven?

Auto reclame

Kijk eens rond wanneer je door de straat wandelt of rijdt. Wat valt je op? De kans dat je geconfronteerd wordt met autoreclame is groot. Als het niet rijdend is, dan wel geparkeerd of voor een rood stoplicht. Het is dan ook een van de meeste effectieve vormen van reclame. Maar waarom is autoreclame zo populair geworden? Wij hebben een aantal voordelen op een rijtje gezet.

1.      Ongedwongen kennismaking met potentiële klanten

Potentiële klanten krijgen op een laagdrempelige manier de kans om kennis te maken met je bedrijf. In een tijd waarin consumenten een aversie hebben tegen opgedrongen reclame is dit de ideale mogelijkheid om consumenten zelf de keuze te geven om een reclameboodschap te verwerken.

2.      Je creëert veel contactmogelijkheden

Als je zou uitrekenen hoe vaak je met jouw voertuig rijdt, kan je eveneens zien hoeveel contactmomenten met potentiële klanten jou dit oplevert. Het is oneindig, zelfs als je helemaal niet op weg bent. Vanzelfsprekend heb je in de stad meer contactmomenten dan lokaal, maar aan de andere kant heb je in de stad ook meer concurrentie.

3.      Erg effectief, ook in de file of geparkeerd

Je zou denken dat de reclame al rijdend effectief is, maar in het bijzonder in de file en geparkeerd komt de reclame-uiting goed tot haar recht. Toch nog een goede reden om in de file te staan. Met gemiddeld tussen de 1 en 2 miljoen contactmomenten per jaar is autoreclame behoorlijk effectief. We spreken hier over een gemiddelde, het moge duidelijk zijn dat autoreclame in de stad bovengemiddeld veel contactmomenten heeft.

4.      Je uitstraling is professioneel (als je je auto netjes houdt)

Een mooie auto met goed verzorgde autoreclame is een visitekaartje naar je klanten. Je kunt ermee laten zien dat je uitstraling belangrijk vindt, dat je een serieus bedrijf onderhoudt en er alles aan doet om professioneel te zijn. Dit allemaal om het vertrouwen te winnen van je doelgroep en dat kan alleen maar positieve gevolgen hebben.

5.      Eenmalige investering die jarenlang meegaat

De kwaliteit van autoreclame neemt steeds verder toe. Autobelettering of -bestickering vraagt een eenmalige investering die jarenlang meegaat, zeker bij goed onderhoud. Relatief gezien is autoreclame goedkoop vergeleken met andere reclamemethodes, zoals drukwerk, relatiegeschenken en andere promotiematerialen.

6.      Bereikt de doelgroep op lokaal niveau

Met autoreclame bereik je je doelgroep en potentiële klanten in de regio waarin je actief bent. In het meest ideale geval werf je klanten in de buurt, zodat je niet iedere dag lang in de auto hoeft te zitten. Natuurlijk is autoreclame ook op landelijk niveau ideaal, zeker als je bedrijf meerdere vestigingen door het land heeft.

7.      Mogelijkheid om je te onderscheiden

Met autoreclame kun je je onderscheiden van de concurrentie, maar wat als je concurrenten precies hetzelfde doen? Dan ga je op zoek naar een overtreffende trap. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor een uniek voertuig dat van zichzelf al opvallend is of voor een extra toevoeging van een product. Een goed voorbeeld is Mini Cooper met Red Bull blikje.

Dit artikel is geschreven door .