Meta

Vergeet je offline marketing niet?

Veel marketeers en ondernemers zijn gericht op online activiteiten. Dat is natuurlijk belangrijk en bovendien erg meetbaar. Tóch is offline marketing nog steeds erg belangrijk. Naamsbekendheid heeft een grote invloed op conversie van klanten. Want eerlijk is eerlijk, bestel jij liever bij een onbekende shop of ga je naar één van de grote jongens?

Offline kanalen

Offline kanalen blijven cruciaal. Dat geldt niet alleen voor winkels, maar ook voor online bedrijven. Via de traditionele kanalen kan je awareness creëren en dat heeft invloed op de beslissing of een product wel of niet wordt gekocht.

Het hangt sterk af van de grootte van je organisatie welke marketinginstrumenten je inzet. Je kunt bijvoorbeeld kiezen uit reclamemasten, radiocommercials, billboards, vakbladen, sponsoring of evenementen. Dat kost nogal wat dus je moet in ieder geval weten wat het meest effectief is voor jouw business.

Waarom kiezen voor offline marketing?

Offline marketing heeft veel te maken met het verkleinen van afstand tussen bedrijf en consument. Een webshop heeft natuurlijk, in beginsel, alleen afstand tot klanten. Dat is op zich gek, want zij moeten vertrouwen hebben in je webshop. Immers maak je je geld over.

Je merk opbouwen

Als webshop heb je veel concurrentie van ‘de grote jongens’, zoals bol.com en Coolblue. Je zult dus een innovatieve manier moeten bedenken om ook een stukje van de taart te kunnen eten. Je kunt een innovatieve manier van offline marketing inzetten dat helemaal niet duur hoeft te zijn.

Promowalk is een bedrijf dat walking billboards verhuurt en verkoopt. Deze manier van branding is vrij uniek in Nederland. In Australië en de Verenigde Staten wordt het al meer toegepast. Daar ziet men goede resultaten als het gaat om naamsbekendheid.

Positieve associaties met een merk

Het belangrijkste is dat men positieve associaties krijgt met je merk. Naamsbekendheid moet in één lijn staan met een positief imago. Dat is goed voor de lange termijn waardoor mensen steeds terugkomen bij jouw webshop.

Toetsen

Natuurlijk is het verstandig om dat regelmatig te toetsen. Je kunt voor een paar honderd euro per maand een HBO’er een stageplek aanbieden. Hij of zij kan zich verdiepen in hoe je klanten tegen je merk aankijken. Je kunt dan blijven verbeteren, want dat is pas écht belangrijk.

We gebruiken cookies om advertenties te personaliseren en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Door hiernaast op ‘OK, sluiten’ te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, geeft u toestemming voor het plaatsen van cookies. Klik op 'Instellingen wijzigen' om uw cookievoorkeuren aan te passen en voor meer informatie over het gebruik van cookies op deze website.
Annuleren