(advertentie)

Offline marketing is weer terug van weggeweest!

rawpixel / Pixabay

Je kunt niet meer om de onlinewereld heen. Steeds meer zaken vinden online plaats en we houden ook steeds meer activiteiten online bij. Dat geldt niet alleen voor de administratie, maar ook voor online vindbaarheid voor je eigen website. Offline marketing lijkt daardoor steeds minder interessant, omdat er ook minder data beschikbaar is ten opzichte van online marketing. Toch biedt offline marketing nog steeds voordelen: het trekt de aandacht en het trekt een breder publiek. In dit artikel lees je over vier verschillende vormen van offline marketing.

Gepersonaliseerde artikelen

Voor klantbehoud is het natuurlijk leuk als je zo nu en dan een relatiegeschenk weggeeft. Dit kan uiteenlopen van kleding, bekers, petjes, kantoorartikelen en je kunt zelfs sportballen bedrukken. Tijdens een event kun je natuurlijk ook balpennen of visitekaartjes achterlaten.

Magazines

Adverteren in magazines blijft ook erg populair. Tijdschriften gaan nog steeds over de toonbank en vallen bij veel mensen op de deurmat. Als je kiest voor een specifiek tijdschrift weet je ook wat de doelgroep is. Adverteren in een magazine brengt bovendien de mogelijkheid om een product mee te leveren. Op die manier kunnen potentiële klanten je product alvast testen. Dat is een krachtige vorm van offline marketing.

Bedrijfskleding

Bedrijfskleding is een vorm van offline marketing. Mensen zien namelijk jouw bedrijfsnaam op de bedrijfskleding van je medewerkers. Je kunt je logo laten bedrukken op kleding of je kunt kiezen voor een opvallende tekst. Ook in je vrije tijd kun je deze kleding dragen. Misschien kun je bijvoorbeeld een leuke polo laten maken!

Bedrijfsauto

Je kunt tot slot ook je bedrijfsauto voorzien van bedrukking. Dat is vooral handig als je veel kilometers maakt. Zorg ervoor dat je kiest voor zichtbare reclame dat niet storend overkomt. Dat is de meest effectieve manier.

Offline marketing blijft populair

Offline marketing blijft populair: je hebt een groot bereik én je vergroot het vertrouwen in je merk en/of bedrijfsnaam. Blijf het daarom toepassen en laat je bedrijf (nog) verder groeien.

Dit artikel is geschreven door .