(advertentie)

Hoe offline en online marketing elkaar aanvullen

Als ondernemer of webwinkelier zoek je constant naar mogelijkheden om meer bezoekers naar je site te genereren en zo het bereik online te vergroten. Je bent vast en zeker bekend met de online kanalen die je in kunt zetten voor het genereren van meer bezoekers.

Op internet heb je verschillende mogelijkheden om bezoekers naar je webshop of website te genereren:

  • SEO
  • SEA
  • Affiliate marketing
  • E-mailmarketing
  • Social Media
  • Banner advertsing

internetmarketing-mogelijkheden

Maar heb je wel eens nagedacht hoe je offline marketing technieken in kunt zetten voor het genereren van extra bezoekers naar je webshop of website? Met het sturen van een kaart of direct mail kaart heb je een hele mooie mogelijkheid om extra bezoekers naar je webshop of website te genereren en de band met je klant te verstevigen. Het sturen van een kaart heeft nog een ander groot voordeel en dat is dat jouw klant iets fysieks in handen krijgt. Je trekt met een fysieke kaart meer de aandacht en voorkomt dat je in een overvolle mailbox blijft zitten.

De werking is heel simpel. Je ontwerpt een kaart met je actie of boodschap er op en laat deze indien mogelijk gepersonaliseerd inprinten waardoor de kaart persoonlijker overkomt bij je klanten. Door je kaart te voorzien van een unieke code kun je goed meten hoeveel klanten hebben gereageerd op je actie / mailing. Op het moment dat je de kaart voorziet van een URL die verwijst naar een landingspagina die je alleen via de kaart communiceert dan kun je in Google Analytics exact meten hoeveel extra bezoekers je hebt gegenereerd met de mailing en kun je exact meten wat deze bezoekers op je site hebben gedaan. Met de inzet van een direct mail kaart heb je er een extra kanaal bij om in te zetten en de aandacht van je klanten te winnen. Mocht je kaart helemaal uniek willen maken dan kun je ook gaan werken met quick response codes oftewel QR codes. Wanneer jouw klanten de QR code inscannen worden ze direct doorgestuurd naar een landingspagina. Ook hiermee is het gedrag van je bezoekers goed te meten in Analytics en heb je goed zicht op het aantal bezoekers dat je QR code heeft gebruikt.

Als laatste mogen je social media accounts niet ontbreken op je kaart. Jouw klanten kunnen zo ook je Facebook pagina gaan liken en jouw op Twitter gaan volgen je bouwt zo ook direct aan je community. Met de bovenstaande stappen is je crossmediale campagne een feit.

Veel succes en creativiteit met het ontwerpen en vormgeven van jouw crossmediale campagne.

Dit artikel is geschreven door .