Meta

Mobiele marketing

De smartphone is niet meer weg te denken uit ons leven. We appen de hele dag door, checken of er nog wat leuks op Facebook te vinden is en sturen een foto van die gekke kat via Snapchat. Volgens het CBS gebruiken 9 van de 10 Nederlanders een smartphone. Het is dan ook niet gek dat mobile marketing zich blijft ontwikkelen. Er is daarom veel vraag naar goede marketing medewerkers.

Mobile First

Zoekopdrachten die worden uitgevoerd op mobiele telefoons stijgen net als het gebruik van de smartphones. In 2016 kondigde Google daarom aan dat ze mobiele sites anders gaan indexeren. De ranking van mobiele sites in Google wordt nu vooral nog gebaseerd op de relevantie van de desktop versie van de website. 2018 wordt waarschijnlijk het jaar waarin deze mobile first index geïntroduceerd zal worden. Daarom is het belangrijk dat je website nu al responsief is en dus net zoveel content bevat als de desktop versie. Een responsieve website is een website die zich aanpast naar de grote van het scherm. Let er wel op dat de website niet te langzaam wordt, het kan namelijk zijn dat de responsieve website te zwaar is voor een mobiele verbinding.

Mobiele marketing voor lokale bedrijven

Als een lokale onderneming klinkt het misschien minder interessant om aan mobile marketing te doen. Maar niets is wat het lijkt, 76% van de mobiele gebruikers bezoekt na een zoekopdracht een fysieke winkel binnen 24 uur. Het is dan ook niet gek dat 30% van alle zoekopdrachten gericht is op een locatie. Daarom is het juist hartstikke handig om mobiele marketing te gebruiken voor lokale bedrijven. Investeer dus in zoekmachine optimalisatie en in Google advertenties. Aan advertenties in Google kan je bijvoorbeeld een locatie extensie toevoegen, zo zien bezoekers waar jouw bedrijf gevestigd is.

Video is erg belangrijk binnen mobiele marketing

In mei 2018 zal een nieuwe privacywet in gaan voor het online gebied. Hierdoor zal het nog belangrijker worden om content met waarde te delen. Google zal hier nog meer waarde aan hechten. Dit is heel goed te bereiken door video’s te gebruiken. Deze video’s kunnen ook gemakkelijk gebruikt worden in advertenties. Je kan op Facebook en Instagram namelijk ook video advertenties plaatsen. Snapchat is ook een goed medium om video advertenties in te zetten.

Google shopping en advertenties krijgen voorrang

De schermen van mobiele apparaten zijn natuurlijk kleiner dan deze van een computer of een laptop. De advertenties van Google worden altijd bovenaan de pagina weergegeven. Deze zijn bijna schermvullend doordat de schermen van de smartphones kleiner zijn. Je zal dus minder opvallen als je bovenaan staat in de organische zoekresultaten. Natuurlijk is dit alsnog belangrijk omdat er met een telefoon gemakkelijk naar beneden gescrold wordt, maar dit laat wel zien dat het belangrijk is om te investeren in Google Adwords.

Je merkt dus wel dat mobiele marketing nog steeds aan het groeien is. Ik zeg groei mee! Creëer een goed strategie en zorg dat je meester wordt in mobiele marketing.

We gebruiken cookies om advertenties te personaliseren en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Door hiernaast op ‘OK, sluiten’ te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, geeft u toestemming voor het plaatsen van cookies. Klik op 'Instellingen wijzigen' om uw cookievoorkeuren aan te passen en voor meer informatie over het gebruik van cookies op deze website.
Annuleren