(advertentie)

Website laten maken: Top 5 tips

Je bent net gestart of wilt starten met je nieuwe onderneming. Daarbij wil je natuurlijk ook online professioneel voor de dag komen, maar een al te ruim budget voor een website is er niet. Hier vind je 5 onmisbare tips om jouw nieuwe website te laten maken!

1. Website laten maken in WordPress CMS

WordPress CMS is het meest gebruikte Content Management Systeem (CMS) ter wereld. Het aantrekkelijke van dit CMS is dat het eenvoudig te beheren is zonder benodigde technische kennis. Alle teksten en foto’s kunnen zelf eenvoudig aangepast of vernieuwd worden. Zo blijf je als ondernemer baas over je eigen website en is je website altijd gevuld met de nieuwste en meest relevante content!

2. Onderscheid je van de concurrentie met uniek design

Door jouw nieuwe website op maat te laten ontwerpen in de eigen huisstijl ben je uniek tegenover de concurrent. Door een huisstijl toe te passen die perfect aansluit bij jouw doelgroep en de navigatie en indeling marketingtechnisch slim in te richten worden bezoekers omgezet tot klanten en gaat je website geld opleveren i.p.v. kosten. Zie het als de inrichting van jouw winkel of kantoor: die is toch niet hetzelfde als de concurrent?

3. Jouw website als verkoper: conversie op nr. 1

Een website wordt pas echt waardevol als bezoekers persoonlijke gegevens achterlaten of de interactie met jouw bedrijf aangaan. Denk hierbij aan het aanmelden voor de nieuwsbrief, via de website bellen, online een afspraak inplannen / offerte aanvragen of fan worden van je Facebook pagina. Al deze acties zorgen ervoor dat je vervolgens actief acquisitie kan voeren.

Dit heet conversie; de verhouding tussen website bezoekers en het aantal website bezoekers dat via de website een nuttige actie voltooid (zoals bovenstaande opties). Call To Action (CTA) buttons zorgen ervoor dat website bezoekers gestimuleerd worden om deze conversie te maken.

4. Neem een website inclusief Hosting & Onderhoud

Laat als het kan het technisch onderhoud, de optimalisatie, beveiliging en hosting doen door je webbouwer voor optimaal resultaat. Hier door kan jij je als ondernemer blijven focussen op waar je goed in bent, en zorgt de webbouwer voor het volledige onderhoud van je website. Hierdoor voorkom je nare verrassingen als virussen, spam, inbraken, een slechte ranking in Google of een verouderde website die na 2 jaar hopeloos is verouderd!

Een goede klik met de webbouwer is van groot belang. Het wordt in principe een partner voor langere tijd. De support en het klantcontact moet dan ook op en top zijn. Een webbouwer waar je fysiek langs kunt gaan voor overleg, advies of het tackelen van online problemen is dan ook zeer aan te raden.

5. Vergeet online marketing en Google niet!

Een technisch sterke website is niet automatisch succesvol, maar vormt uiteraard wel de basis. Wanneer dit staat is het belangrijk om gevonden te worden in Google en actief marketing te voeren op je website. Via SEO (zoekmachine optimalisatie) en SEA (adverteren in de Google zoekresultaten) en het verzenden van nieuwsbrieven bijvoorbeeld.

Een extra voordeel van WordPress is dat de website goed worden uitgelezen door de zoekmachine Google, een veelgehoorde term is dan ook ‘Google loves WordPress’. Hierdoor kan je op bepaalde zoektermen snel hoog in de resultaten van Google komen. SEA is het plaatsen van advertenties via Google Adwords. Via Adwords kun je tegen betaling meer bezoekers naar jouw website leiden om zo meer potentiele klanten te bereiken.

Houd altijd budget vrij voor marketing zaken zoals het optimaliseren van de website bezoeken. Het is dan ook belangrijk je bij te laten staan door een prof die je advies op dit gebied kan geven.

Dit artikel is geschreven door .