(advertentie)

Bluetooth Marketing

Bluetooth Marketing (Bluecasting) is voor veel bedrijven (en personen) een marketingvorm waarvan zij de mogelijkheden slechts beperkt kennen. Bluetooth Marketing wordt steeds vaker succesvol toegepast. Om de algemene kennis van bedrijven over Bluetooth Marketing te vergroten heb ik een aantal veel gestelde vragen beantwoord.

Wat is Bluetooth Marketing?

Bij Bluetooth Marketing wordt actief content aangeboden aan een mobiele telefoon met behulp van Bluetooth technologie. De nieuwste generatie Bluetooth Marketing servers kunnen inmiddels ook al content ontvangen van mobiele telefoons.

Bluecasting is een ander gangbaar woord voor Bluetooth Marketing.

Waarom Bluetooth Marketing?

Bluetooth marketing is geschikt om een marketingcampagne persoonlijk, interactief en meetbaar te maken. Bluetooth Marketing is het krachtigst om toe te passen op locaties waar veel mensen samenkomen of passeren.

Bluetooth marketing kan diverse soorten content (audio, video, foto, tekst, java applicatie etc.) aanbieden aan consumenten. Het overbrengen van de boodschap verloopt snel en is altijd kosteloos.

Welke vormen van Bluetooth Marketing zijn er?

Bluetooth marketing is geschikt om elk soort boodschap over te brengen. Deze marketingvorm is vooral geschikt om in te zetten op plaatsen waar veel mensen samenkomen (met dezelfde interesses), zoals:

  • Tijdens evenementen: bij sport, concerten etc.
  • In de retail: in supermarkten, winkels etc.
  • In de horeca: in restaurants, bars etc.
  • Tijdens beurzen & Congressen
  • In het onderwijs
  • etc.

Hoe werkt Bluetooth Marketing?

Voor de start van de Bluetooth marketing campagne wordt er een Bluetooth server ingericht met de gewenste content. De Bluetooth server kan op afstand (via internet) voorzien worden van nieuwe content. Dit laatste is vooral interessant bij langlopende Bluetooth marketing campagnes.

De Bluetooth server zoekt actief naar mobiele telefoons in een straal tot 100 meter van de server. Deze straal is instelbaar.

Elke mobiele telefoon die gedetecteerd wordt, ontvangt een uitnodiging om content te ontvangen. Zodra de eigenaar van de mobiele telefoon accepteert, wordt de content overgebracht en opgeslagen op de telefoon.

De Bluetooth server is ‘intelligent’. Dit houdt in dat de server weet naar welk model en type telefoon het content gaat sturen en de kwaliteit van de content hiervan laat afhangen. Elke mobiele telefoon ontvangt het ideale formaat content. Dit zal het succes van een Bluetooth marketing actie verhogen.

Wat levert het op?

Bluetooth marketing is geschikt voor branding. De doelgroep kan actief participeren bij de campagne. Afhankelijk van de content zal het ook een viraal effect hebben.

De statistieken van de campagne worden geregistreerd. Hierbij wordt bijvoorbeeld geregistreerd hoeveel personen geaccepteerd en genegeerd hebben.

Aanbevolen links

http://www.prosurve.nl/
http://interactievemarketing.wordpress.com/
http://www.prosurve.nl/bluetooth_marketing.html
http://www.prosurve.nl/bluetooth_server.html

Dit artikel is geschreven door .