Late majority
De vierde groep van de diffusion of innovations is de late majority. De late majority Deze groep bestaat net als de early majority uit 34% van de totale bevolking. De mensen uit de late majority gaan pas laat over op de aanschaf…
Lees verderBrandgagement
Dit is een proces waarbij bedrijven en organisaties de consumenten opzettelijk betrekken bij innovatie, merkbouw en/of marketing. Brandgagement is een bedrijfsproces met als doel om kwaliteit van producten, de omzet en/of winst te vergroten. Brandgagement is een nieuwe vorm van omgaan…
Lees verderConsumentenmarketing
Consumentenmarketing richt zich op het beïnvloeden van het (onbewuste) gedrag van consumenten. Het gaat hier om alle marketingactiviteiten die een marketeer uitvoert om consumentenmarkt te bereiken. Kenmerk consumentenmarketing De afnemersdoelgroep van de consumentenmarketing is erg groot, maar het is niet…
Lees verderAdvertentie impressie
Dit is het aantal keren dat een advertentie wordt getoond. Het aantal impressies wordt vaak gebruikt bij banners op een website. Daar worden de kosten voor de advertentie vaak afgerekend op basis van het aantal keer dat de banner op de website is weergegeven…
Lees verderMarcom
Marcom is de afkorting van marketingcommunicatie. Marcom is het overbrengen van een boodschap met als doel het gedrag, de kennis en de attitude van mensen te beïnvloeden in de richting van uw organisatie. Om dit te doen zijn er communicatiemiddelen…
Lees verderLaggards
De laatste groep van de innovatietheorie van Roger bestaat uit 16% van de totale bevolking. De Laggards De mensen in deze groep worden de laggards (achterblijvers) genoemd. Deze mensen gaan, bewust of onbewust, niet mee in de vernieuwingen en veranderingen. De…
Lees verderMarketingcampagne
Bij een marketingcampagne wordt er gedurende een bepaalde periode gecommuniceerd (geadverteerd) via meerdere media. Een marketingcampagne wordt ingezet om binnen een korte termijn veel publiciteit te kunnen genereren. Niet alleen bedrijven, maar ook politieke partijen maken hier veel gebruik van….
Lees verderMarketingplan
Het marketingplan voor een detailhandel bevat meestal zes elementen in een uigewerkt en logisch samenhangend geheel. Deze zes elementen zijn de prijs, de vestiginsplaats, het assortiment, het personeel, de promotie en de presentatie. Deze zes elementen moeten zo goed mogelijk…
Lees verderDesign
Marketeers, grafisch ontwerpers en webontwikkelaars spreken vaak over een design gesproken. Design is een ander woord voor vormgeving. Te denken valt aan het ontwerpen van een advertentie of brochure. Maar een design kan ook te maken hebben met het ontwerpen van een…
Lees verderOnline marketing
Marketingactiviteiten die gericht zijn op het internet. Hierbij kan gedacht worden aan websites, banners (advertenties), webwinkels, etc. Maar ook aan Google AdWords, website optimalisatie, affiliate marketing enzoekmachine optimalisatie (SEO). Doelstellingen van online marketing zijn meestal gericht op het genereren van leads, omzet, informatieaanvragen en nieuwe klanten via het online…
Lees verder