Holistische marketing
Het holistische marketing concept is gebaseerd op de ontwikkeling, design en implementatie van marketingprogramma’s, processen en activiteiten, waarvan de breedte en wisselwerking worden erkend. Holistische marketing herkent dat ”alles” er toe doet bij marketing. Een breed, geïntegreerd perspectief van marketing…
Lees verderPlugin
Het toevoegen van nieuwe functionaliteit aan software door op een simpele manier te dubbelklikken op een bestand. Een bekende plugin is de flash player. Ook Firefox maakt veel gebruik van plugins om extra functionaliteit aan de browser toe te voegen.
Lees verderEarly adopters
De tweede groep van diffusion of innovations bestaat uit 13,5% van de totale bevolking. De early adopters De mensen in deze groep worden de early adopters (in het Nederlands pioniers) genoemd. De early adopters zijn belangrijke opinieleiders in de samenleving en zetten anderen…
Lees verderUser generated content
User generated content is informatie op een website die door de gebruikers zelf beïnvloed of zelfs geschreven wordt. Het internet is steeds minder een medium waarop eenrichtingsverkeer plaatsvindt van een kleine redactie naar een grote groep gebruikers zoals dat bij de oudere…
Lees verderInnovators
De innovators (in het Nederlands de innovatoren) zijn de eerste groep van de diffusion of innovations. De innovators De innovators bestaan uit 2,5% van de totale bevolking en is de eerste groep die innovaties (nieuwe producten of ideeën die op de…
Lees verderYoutube ondertiteling maken in 7 stappen
Youtube geeft je de mogelijkheid eenvoudig ondertiteling toe te voegen aan je video’s. Op deze manier wordt jouw video ook toegankelijk voor doven en slechthorenden. Voor mensen in een kantooromgeving waar geen geluid afgespeeld kan worden, is de ondertiteling ook…
Lees verderExpectancy Disconfirmation Model
Het Expectancy Disconfirmation Model koppelt verwachtingen en uitkomsten t.o.v. een product of dienst aan de tevredenheid. Op deze manier onderscheidt het Expectancy Disconfirmation Model drie categorieën: Negatieve disconfirmation = het product levert minder dan verwacht Confirmation = het product levert…
Lees verderKannibalisme
Er is sprake van kannibalisme als de introductie van een nieuw product de omzet van andere producten van dezelfde organisatie gaat aantasten. Een goed voorbeeld is een uitgever van een krant. Op het moment dat zij een digitale krant gaan…
Lees verderAttitude
Een houding t.o.v. van een object. Dit object kan vanalles zijn, zoals een organisatie, een producten, een groep of een persoon. De attitude is voor marketeers erg belangrijk. Zij zijn voortdurend bezig om met behulp van allerlei marketinginstrumenten een positieve…
Lees verderUnique selling proposition (USP)
De unique selling proposition (USP) staat voor de unieke en onderscheidende eigenschappen van een product of dienst die gecommuniceerd worden met de doelgroep. USP’s worden gebruikt om één of enkele eigenschappen extra onder de aandacht te brengen, zodat de doelgroep…
Lees verder