Marketing- en communicatiemodellen
Binnen de marketing en communicatie worden veel verschillende modellen gebruikt. Onderstaande lijst geeft een aantal veel gebruikte marketing- en communicatiemodellen weer. Agenda Setting Theorie Elaboration Likelihood Model The Disciplines of Market Leaders Theory of planned behaviour Identiteit en imago Injectienaaldtheorie…
Lees verderIdentiteit en imago
Bij een marketingcommunicatieplan wordt vaak gesproken over identiteit en imago. Het is belangrijk om beide termen goed te kunnen onderscheiden. De identiteit van een organisatie geeft weer hoe een organisatie daadwerkelijk is. Het imago is daarbij de afstraling van de…
Lees verderJe Google+ pagina in Google
Sinds kort worden Google+ pagina’s getoond in de zoekresultaten en daarmee heeft de zoekgigant een sterke troef in handen. Door Google+ pagina’s te koppelen aan de zoekresultaten wordt de aantrekkingskracht van het sociale netwerk steeds groter. Met name bedrijven en organisaties zullen…
Lees verderWebmaster Tools koppeling
In dit artikel wordt uitgelegd hoe je Google Analytics en Google Webmaster Tools koppelt. Google Analytics bevat rapporten die laten zien hoe goed je in Google scoort. Je vindt er je positie per zoekwoord, het aantal vertoningen van je site…
Lees verder404 meldingen traceren
Dode links hebben een negatieve invloed op de gebruikerservaring. Bezoekers haken relatief snel af bij het zien van een 404 foutpagina en dit is meestal terug te zien in een kortere verblijfsduur, minder pageviews en minder conversies. In dit artikel…
Lees verderWat is linkbuilding?
Linkbuilding draagt bij aan een hoge positie in Google. En een hoge positie in Google draagt bij aan meer ‘clicks’, dus meer bezoekers op uw website. In dit artikel wordt uitgelegd wat linkbuilding is en wordt er kort verteld hoe…
Lees verderGoogle Webmaster Tools
Recent is Google Webmaster Tools in functionaliteit uitgebreid. De mogelijkheden die de huidige versie van Google Webmaster Tools biedt, vormen een unieke combinatie van hulpmiddelen die iedere website beheerder zou moeten kennen. Sociaal Pasgeleden heeft Google formeel bevestigd dat ‘sociaal’…
Lees verderMagento en Google Analytics
Om statistieken te analyseren van je webwinkel kun je Magento ideaal koppelen met Google Analytics. Met Google Analytics kun je bijhouden waar bezoekers vandaan komen, waar ze afhaken in het verkoopproces en hoe je marketingcampagnes lopen. Met Google Analytics en…
Lees verderOnderscheiden
Iedereen is anders en toch zijn velen hetzelfde. Het is een complex waarin ieder persoon en organisatie zich in bevind. Wanneer moet je jezelf nu wel onderscheiden en wanneer niet? Onderscheidend vermogen Met je onderscheidend vermogen onderscheid je jezelf van…
Lees verderGratis logo maken in 5 minuten
Wanneer je een website ontwikkelt of een eigen bedrijfje begint wil je graag een mooi logo hebben, maar dat laten doen is vaak duur. Gelukkig is het mogelijk om gratis een logo te maken! De websites Cooltext en Logaster laten je gratis…
Lees verder