SEO Tool
Zoekmachine optimalisatie kun je niet overlaten aan een één over ander tooltje. Het is een kwestie van logisch nadenken en hard werken. Toch kunnen sommige tools je veel werk uit handen nemen. De SEO toolbar is er daar één van. De…
Lees verderFoto’s tegelijk verkleinen
Wanneer je regelmatig foto’s op het web plaatst, moet je met een aantal zaken rekening houden. Zo moeten de foto’s qua formaat aangepast worden en mogen ze ook niet te langzaam laden. Met bijvoorbeeld Photoshop kun je de foto’s verkleinen…
Lees verderWat zegt uw Visitekaartje?
Visitekaartjes zijn er in vele soorten en maten. Maar wat zegt het visitekaartje nu? Wat moet er op een visitekaartje? En wat moet er vooral niet op? Een vijftal concrete do’s en dont’s voor uw visitekaartje! Visitekaartjes zijn er behalve…
Lees verderService Merchandising
Aankoopbeslissingen van consumenten worden steeds vaker op de winkelvloer genomen. Visual merchandising is dan ook een krachtig instrument om de verkoop te stimuleren. Een goede presentatie in de winkel, inclusief product- en prijscommunicatie heeft aantoonbaar een positief effect op de…
Lees verderDurf te differentieren
Wie Michael Porter’s Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors heeft gelezen, weet dat er drie generieke strategieën zijn om succesvol te concurreren binnen een bepaalde industrie of branche. Differentiëren biedt voordelen, maar vereist ook voorbereidingen en een goede positionering voordat men…
Lees verder5 tips voor website optimalisatie
Website optimalisatie speelt een steeds grotere rol in het binnenhalen van nieuwe klanten. Naast dat mensen je website makkelijk moeten kunnen vinden, wil je ook graag dat mensen gewenste acties uitvoeren op je site. Daarbij gaat het er om dat bezoekers vinden…
Lees verderProductmarketing en de markt
Productmarketing opereert op het snijvlak tussen verkoop, communicatie en productontwikkeling. Dit vereist kennis van zowel de producten als van de markt. Als productexpert worden productmarketingmanagers vaak gevraagd voor belangrijke demo’s, verkooptrainingen en het managen van productlanceringen. Naast deze operationele taken heeft productmarketing…
Lees verderPull strategie
Bij de pull strategie richt de aanbieder zich rechtstreeks op de consument zonder tussenhandel. De fabrikant probeert met de pull strategie een merkvoorkeur bij consumenten te creëren. De aanbieder richt zijn marketing strategie dus rechtstreeks op de consument waardoor een…
Lees verderPush strategie
De push strategie is een manier waarop door gebruik van distributie een product door een distributiekanaal naar de eindklant wordt gestuurd. De marketingactiviteiten worden hierop ingericht. Bij push strategie ‘dringt’ de aanbieder de producten op bij de consumenten. De aanbieder probeert…
Lees verderZoekwoord: positie en conversie
Met zoekmachine optimalisatie probeer je een goede positie te realiseren in Google. Daarbij draait het er niet alleen om een zo hoog mogelijke positie te scoren, maar vooral om zoveel mogelijk conversies te genereren op relevante zoekwoorden. Google Analytics, de Zoekwoordplanner en de…
Lees verder