(advertentie)

Offline marketingmiddelen die bijdragen aan klantenbinding

offline marketingmiddelen

Offline marketingmiddelen die bijdragen aan jou klantenbinding

Hoewel de focus van veel bedrijven in dit digitale tijdperk ligt op online marketing, blijft ook de inzet van offline marketingmiddelen nog steeds van groot belang. Beide kunnen elkaar juist ook enorm versterken. In dit artikel leggen we de focus op offline marketingmiddelen. We vertellen je graag hoe je offline marketingmiddelen effectief in kunt zetten om je klantenbinding te verbeteren.

Vervang eens een digitale mail voor een direct mail

Op hoeveel nieuwsbrieven ben jij inmiddels geabonneerd? Wekelijks word je gebombardeerd met de nieuwste producten en dikste aanbiedingen van allerlei bedrijven. Hoogstwaarschijnlijk heb jij je ooit een keer ingeschreven voor een nieuwsbrief in ruil voor een leuke korting. Toen mooi meegenomen, maar nu eerder vervelend. Deze manier van benaderen is helemaal niet persoonlijk. Juist omdat we al zoveel ongewenste reclame ontvangen in onze mailbox is de kans groot dat jouw klant jouw nieuwsbrief niet eens opent. Zonde toch?

Hoe je er dan wel voor kunt zorgen dat jouw spectaculaire aanbieding niet over het hoofd wordt gezien? Door jouw nieuwsbrief eens te vervangen voor een direct mail. Direct mail is een hele directe manier voor het overbrengen van een (reclame)boodschap. Je kunt kaarten laten drukken of kiezen voor een flyer en deze personaliseren met de gegevens van de klant. Het is hierbij uiteraard wel van belang dat je over de adresgegevens van jouw klant beschikt. Omdat de kaarten of flyers zijn voorzien van persoonlijke gegevens, zal de klant zich aangesproken voelen. Daarnaast valt jouw flyer/kaart op de deurmat bij jouw klant. Dit betekent dat hij/zij jouw mailing altijd in handen krijgt en daarmee de kans veel groter is dat de boodschap (letterlijk en figuurlijk) overkomt.

Geef nieuwe klanten een extra warm welkom met een persoonlijk kaartje

De meeste bedrijven versturen tegenwoordig wel een welkomstmailtje nadat je klant bent geworden. Hartstikke leuk, maar we weten tegelijkertijd dat dit tegenwoordig een fluitje van een cent is. Het zijn allemaal automatische mailtjes. Als je een beetje geluk hebt word je ook nog met jouw eigen naam in deze mail aangesproken. Het is voor bedrijven natuurlijk een mooie manier om nog even een stukje (gratis) reclame te maken, maar ook dit is niet echt persoonlijk. We worden er niet warm van.

Wil je een nieuwe klant écht een warm welkom heten? Stuur jouw klanten dan een kaartje of een flyer nadat ze zich hebben geregistreerd op jouw website en/of een aankoop hebben gedaan in jouw webshop. Waarom? Jouw klant verwacht dit totaal niet en wordt daarnaast nog een keer aan jouw bedrijf/merk herinnerd. Je laat hiermee zien dat de klant niet zomaar voor jou een nummertje is. Je hebt immers de moeite gedaan om iets extra’s voor jou klant te doen. Je hebt een persoonlijk kaartje gestuurd.

Voeg leuke weggevertjes toe aan jouw bestellingen

Heb je zelf wel eens een bestelling ontvangen waarbij je iets extra’s in de doos aantrof? Iemand had het voor je mooi ingepakt of misschien zat er wel een persoonlijk kaartje bij of een pen met daarop het logo van het bedrijf? Het zorgde er in ieder geval voor dat jij bij het unboxen van jouw bestelling positief werd verrast. Deel ook iets extra’s uit! Wil je extra punten scoren? Zorg ervoor dat het iets bruikbaars is, bijvoorbeeld een pen, magneet of notitieblokje. Op deze manier wordt jouw klant, ook in de toekomst, nog regelmatig aan jouw bedrijf/merk herinnerd.

Dit artikel is geschreven door .