(advertentie)

Evenement Marketing (digitaal)

De huidige trend in evenement marketing is het steeds verder digitaliseren van de stand. Dit komt tot uiting in het gebruik van SMS, Bluetooth, Narrow casting etc.

Achtergrond

Tijdens beurzen, evenementen en congressen proberen bedrijven zich te onderscheiden van haar concurrenten. Uiteraard wil elk bedrijf zich tijdens een evenement zich zo profileren dat de bezoekers geïnteresseerd raken en de producten en diensten. Deze vorm van profileren wordt evenement marketing (of event marketing) genoemd.

Om bezoekers beter te informeren of om ze een onderscheidend en innovatief vermogen te laten ervaren worden steeds vaker mobile diensten ingezet tijdens evenement. Interessant hierbij is het dat dit zowel geldt voor consumentenevenement (zoals de AutoRAI en de Huishoudbeurs) als voor specialistische vakbeurzen.

Toepassingen digitale evenement marketing

Een aantal vooruitstrevende bedrijven hebben de laatste jaren met een groot aantal nieuwe diensten geëxperimenteerd. Een aantal van deze diensten wordt inmiddels structureel en succesvol ingezet door bedrijven uit veel verschillende branches. Voorbeelden van succesvol event marketing diensten zijn: SMS Voting, SMS to Screen, SMS Mailings en Bluetooth Marketing.

SMS Voting

Met SMS Voting kunnen tijdens evenementen en congressen stelling aan het publiek worden voorgelegd. Het publiek kan vervolgens haar mening geven door een SMS bericht te sturen. SMS Voting is populair bij zakelijke congressen, waarbij veel interactiviteit gewenst. Deze toepassing is interessant voor evenementen, waarbij 500 tot 5.000 bezoekers komen.
SMS Voting is een effectief alternatief voor fysieke stemkastjes.

SMS to Screen

Bij SMS to Screen kunnen mensen via SMS een bericht sturen die vervolgens getoond wordt op een of meer (narrow casting) schermen. De SMS schermen vormen zullen door bezoekers veel bekeken worden. Hiermee is SMS to Screen met name interessant voor publieke evenementen, concerten en feesten, waarbij minimaal 250 mensen aanwezig zijn.

SMS Mailings

SMS Mailings worden steeds vaker ingezet voor, tijdens en na een evenement. SMS Mailings zijn interessant voor zakelijke evenementen, personeelsfeesten en vakbeurzen. Mogelijke toepassingen:

  • Bedrijven sturen een SMS Mailing naar een groep van klanten en prospects om ze uit te nodig op de stand van het bedrijf tijdens een evenement.
  • Bedrijven sturen een SMS Mailing naar klanten of prospects waarvan ze weten dat ze naar het evenement komen om ze te herinneren aan het evenement,
  • Na afloop van het evenement wordt een SMS Mailing verstuurd naar iedereen die de stand van het bedrijf bezocht hebben om ze te bedanken vor hun bezoek.

Bluetooth Marketing

Bluetooth Marketing stelt bedrijven in staat om vanuit hun stand digitale content (video`s, mp3`s, (geanimeerde) afbeeldingen) aan te bieden aan passerende bezoekers. Iedereen die zijn/haar Bluetooth aan heeft staan, ontvangt een uitnoding om de content te ontvangen. Bluetooth Marketing wordt ingezet bij zakelijke en publieksevenementen.  Bluetooth Marketing is geschikt voor elke formaat evenement.

Aanbevolen links:
http://www.prosurve.nl
http://www.prosurve.nl/bluetooth_marketing.html
http://www.prosurve.nl/sms_voting.html
http://www.prosurve.nl/sms_screen.html

Dit artikel is geschreven door .