(advertentie)

Offline marketing voor je horeca onderneming

Horeca

Marketing is voor ieder bedrijf van groot belang. Voor een restaurant is het niet anders. Veel bedrijven kiezen voor online marketing. Er zijn echter ook volop kansen voor offline marketing om nieuwe gasten in het restaurant te krijgen. Graag delen we onze tips. 

Drukwerk

Visitekaartjes, kleine flyers en ook posters maakt het mogelijk om het restaurant te promoten. Een klein kaartje voor gasten om mee te nemen of om aan iemand anders te geven. Ook is het mogelijk om een kortingsbon te drukken om ze binnenkort nog een keer weer te zien. Veel mensen gaan minimaal één keer per maand uit eten. Het is dan natuurlijk een idee om ervoor te zorgen dat ze nog een keer weer komen in jouw restaurant. Drukwerk helpt hierbij. 

Netwerk events

Het is goed om als restaurant je gezicht overal te laten zien. Ook bij netwerk evenementen is dit een goed idee. Het is prettig om de verschillende andere ondernemers in de regio te ontmoeten. Het zijn allemaal potentiële klanten van het restaurant. Houd de visitekaartjes bij de hand en nodig mensen persoonlijk uit. Biedt ze een gratis dessert aan bij hun maaltijd of een ander extraatje. Men zal zich speciaal voelen, wat een trigger is om ze te verwelkomen in het restaurant. 

Flyers in de buurt

Het is goed om een warme band op te bouwen met de mensen die dicht bij het restaurant wonen. Het is een groep mensen die natuurlijk goede ambassadeurs kunnen worden. Ook kunnen ze de visite een keer meenemen naar het restaurant. Het is niet nodig om ze onder te dompelen in kortingen. Af en toe een flyer in de bus om ze erop te attenderen dat ze in het restaurant kunnen komen eten is een goed idee. Maak er een speciale buurtactie van om ze welkom te heten. 

Nieuwe koelkasten campagne

Op deze website is het mogelijk om een nieuwe koelkast te kopen. Het is mogelijk om de nieuwe koelkasten zelfs te gebruiken bij een offline marketing campagne. Het is mooi om de keuken met de beste apparatuur te laten zien aan de klanten. Het is een bevestiging dat je met minder dan het beste geen genoegen neemt. Plaats het op een poster en zorg er zo voor dat de koelkasten zichzelf weer terugverdienen. 

Een promotieteam

Het is slim om met een promotieteam iedere maand de mensen te laten weten dat het restaurant bestaat. Het promotieteam kan in het centrum van de stad actief zijn, laat ze flyers uitdelen om mensen uit te nodigen in het restaurant. Ook hier is het goed om de mensen naar het restaurant te lokken met een leuke aanbieding. 

Radio en tv

Het is ook mogelijk om te adverteren op radio en televisie. Het is goed om gebruik te maken van de lokale kanalen. Naast radio en tv zijn er dan ook nog de dagbladen en weekbladen. Ze bieden veel mogelijkheden om de aandacht te vestigen op het restaurant. Het zal zeker voor meer klanten zorgen. 

Dit artikel is geschreven door .