(advertentie)

Communicatie

Eventmarketing: hier moet je aan denken

Eventmarketing: hier moet je aan denken

Een evenement organiseren is veel werk. Het is belangrijk om niets te vergeten. De eventmarketing is van groot belang. We zien bij veel evenementen en festivals dat hier het grootste deel van het budget naartoe gaat. Er wordt nog meer…

Lees verder
Drie dingen die mediatrainers best uit hun cursus schrappen

Drie dingen die mediatrainers best uit hun cursus schrappen

Hoe sterk verankerd in de wetenschap zijn de aanbevelingen die je in een mediatraining voor de kiezen krijgt? In de afgelopen jaren ontdekte ik dat heel wat inzichten die mediatrainers met hun cursisten delen helemaal niet kloppen of ten minste…

Lees verder
Personeel als marketinginstrument

Personeel als marketinginstrument

De traditionele marketingmix bestaat uit 4 P’s, namelijk Product, Prijs, Plaats en Promotie. Deze 4 P’s zijn nog altijd erg belangrijk voor ondernemers in diverse branches, maar er zijn ook steeds meer bedrijven die met een extra uitgebreide marketingmix werken….

Lees verder
8 tips om te overleven in de overnamecommunicatie-jungle

8 tips om te overleven in de overnamecommunicatie-jungle

Pang! Het overnameseizoen is gestart en direct in volle gang. Onderzoek van KPMG laat zien dat het aantal fusies en overnames in zowel Europa als Nederland het hoogste punt in tien jaar heeft bereikt. De verwachting is dat de tendens…

Lees verder
Opbouw verslag of rapport

Opbouw verslag of rapport

Je moet een verslag of rapport maken, maar waar begin je? Wat is bijvoorbeeld de opbouw van een verslag? Een goede opbouw van je verslag is belangrijk. Het geeft je overzicht en structuur. Hetzelfde geldt voor de lezer. Kortom, een…

Lees verder
Marketingcommunicatie (marcom)

Marketingcommunicatie (marcom)

Marketingcommunicatie (marcom) omvat alle communicatie die ingezet kan worden om in te spelen op de wensen en behoeften van de consument (marketing) met als doel winst voor eigen organisatie. De communicatiemiddelen die ingezet kunnen worden, vormen samen de marketingcommunicatiemix. In…

Lees verder
Communicatiestrategie

Communicatiestrategie

De communicatiestrategie is onderdeel van het communicatieplan. Nadat je een analyse hebt uitgevoerd, de doelgroep en doelgroep hebt bepaald, is het de vraag hoe en met welke communicatie hen je gaat bereiken. Dit omschrijf je in de communicatiestrategie. Kortom in…

Lees verder
Vloggen en bloggen – Kiezen of delen?

Vloggen en bloggen – Kiezen of delen?

Vloggen en bloggen zijn onderwerpen die we al eerder besproken hebben, maar hoe zet je voor je bedrijf deze beide activiteiten nu goed in? Is of wordt het vloggen belangrijker dan het bloggen? Welke rol nemen vloggen en bloggen in in…

Lees verder
Bloggen voor bedrijven. Hoe pak je dat aan?

Bloggen voor bedrijven. Hoe pak je dat aan?

Bloggen is het regelmatig schrijven van artikelen over een bepaald onderwerp (of meerdere) die je vervolgens plaatst op je blog/website. Blogs zijn hot! Dat zijn ze al een aantal jaar en dat zullen ze hoogstwaarschijnlijk ook blijven. Ook vloggen voor…

Lees verder
Vloggen voor bedrijven. Iets voor jou?

Vloggen voor bedrijven. Iets voor jou?

Van het woord ‘bloggen‘ heb je waarschijnlijk al gehoord. Hierbij draait het om het regelmatig schrijven van artikelen voor je blog/website. Maar ben je ook al bekend met het fenomeen ‘vloggen’? Vloggen is eigenlijk hetzelfde als bloggen, alleen draait het hierbij…

Lees verder