(advertentie)

Communicatie

Een goede combinatie Facebook en remarketing

Een goede combinatie Facebook en remarketing

Meerdere keren per dag check je waarschijnlijk facebook en zo vele mensen met jou. Tijdens een wc bezoek, een pauze, de rij bij de kassa enzovoorts. Adverteerders spelen hier handig op in en kunnen hun doelgroep nog beter bereiken. Facebook heeft…

Lees verder
Goede niche markt vinden? kies je focus, kies je niche

Goede niche markt vinden? kies je focus, kies je niche

Wanneer het woord ‘niche’ valt, reageren veel (beginnende) ondernemers als volgt: ‘Ik hoor dat ik mijn niche moet kiezen, maar wat is dat en wat is het voordeel?’ ‘Ik weet niet welke niche ik moet kiezen’. ‘Ik ben bang dat…

Lees verder
Doelgroepsegmentatie

Doelgroepsegmentatie

Doelgroepsegmentatie is het verder onderverdelen van de doelgroepen. Het wordt toegepast als de doelgroep te groot is of als de onderlinge verschillen te groot zijn. Doelgroepsegmentatie kan er voor zorgen dat de boodschap die gecommuniceerd moet worden beter aankomt. Het…

Lees verder

Corporate communicatie

Corporate communicatie is een managementinstrument waarmee alle gebruikte in- en externe communicatie van een organisatie zo op elkaar wordt afgestemd dat er een positieve basis ontstaat met de doelgroepen van wie de organisatie afhankelijk is. Het afstemmen van de in-…

Lees verder

Communicatieonderzoek

Bij een onderzoek verzamel je (nieuwe) gegevens die je kan gebruiken ter ondersteuning bij het nemen van beslissingen. Een communicatieonderzoek beperkt zich tot het verzamelen van informatie over communicatie. Met de resultaten van een communicatieonderzoek kan je met meer zekerheid…

Lees verder

Het communicatiekruispunt

Betteke van Ruler beschrijft in haar communicatiekruispunt vier communicatiestrategieën . Dit communicatiekruispunt bestaat uit een verticale en horizontale as. Daartussen staan vier vakken, dit zijn de basis strategieën. De basisstrategieën van het communicatiekruispunt zijn: informeren, overreden, dialogiseren en formeren. Hieronder volgt de uitleg…

Lees verder

Communicatiestrategie

De communicatiestrategie beschrijft op welke manier de doelstellingen van het communicatieplan worden bereikt. In het communicatieplan heb je de doelgroepen bepaald en per doelgroep doelstellingen opgesteld. Per doelgroep en bijbehorende doelstellingen wordt nu een communicatiestrategie gemaakt.

Lees verder

De onderdelen van een communicatieplan

Om succesvol te communiceren met je doelgroepen is het goed om gebruik te maken van een communicatieplan. Een communicatieplan bestaat uit een aantal verschillende onderdelen. Niet ieder communicatieplan ziet er helemaal hetzelfde uit, dit komt doordat het plan moet worden…

Lees verder

Communicatiemix

Een organisatie communiceert met verschillende groepen namelijk met haar werknemers, klanten, omwonenden, enz. Dit zijn de interne en externe doelgroepen van de organisatie. In de communicatiemix wordt beschreven welke middelen er worden gebruikt in de communicatiestrategie. Onderscheid in de communicatiemix…

Lees verder

Van strategie naar communicatie

Van organisatiestrategie naar communicatiemiddel. Een intrigerend onderwerp. Het gaat hier namelijk over hoe er focus aangebracht kan worden binnen organisaties en hoe deze focus vervolgens zo goed mogelijk gecommuniceerd kan worden. Kortom, hoe kan de juiste vertaalslag gemaakt worden van…

Lees verder