Meta

Archief | Woordenboek

Convenience goods

Convenience goods

Convenience goods zijn producten die consumenten vaak kopen en waar ze weinig over nadenken. Convenience goods worden ook wel convenience producten genoemd. Convenience producten worden onderverdeeld in fast moving consumer goods, impulsgoederen en emergency goods.  Convenience producten zijn producten waarbij de verschillende merken niet veel van elkaar verschillen in zowel kwaliteit als prijs. Afnemers van een […]

Lees het volledige bericht

Communicatie

Communicatie is de uitwisseling van informatie, zoals spraak, tekst, videomateriaal etc. tussen mensen. De overdracht van deze informatie kan rechtstreeks zijn (als mensen elkaar direct zien) of via een medium (televisie, radio, internet). Deze informatie wordt deels bewust, deels onbewust gegeven, ontvangen en geïnterpreteerd. Onderstaande afbeelding laat het communicatieproces zien. Ruis bij communicatie Er zijn […]

Lees het volledige bericht

Content Marketing

Content marketing is het verstrekken van goede en objectieve informatie aan uw doelgroep zonder promotionele inhoud of met de bijbedoeling om te verkopen. Vooral voor het versterken van uw merk en de klantenbinding is het belangrijk om content marketing op te nemen in uw totale marketingmix. Content marketing is binnen het vakgebied van online marketing […]

Lees het volledige bericht

Positioneren

Positioneren is kort gezegd de plaats die je inneemt in de het brein van de consument. Met een goede positionering ben je ‘on top of mind’ bij je doelgroep (mensen weten gelijk wie je bent, zonder dat anderen je op weg moeten helpen) en ben je onderscheidend van je concurrentie. Je kan als organisatie zelf bepalen […]

Lees het volledige bericht

Managementcommunicatie

Managementcommunicatie is kort gezegd alle communicatie die vanaf het management komt met verschillende interne en externe doelgroepen. Het management wil hiermee de individuele persoon bereiken om duidelijk te maken wat de plannen en bedoelingen van het management zijn. Managers plannen, organiseren, leiden en regelen alles binnen een organisatie. Om een organisatie goed te laten lopen, […]

Lees het volledige bericht

Interne communicatie

Interne communicatie is al het communicatieverkeer binnen een organisatie. De interne communicatie is erg belangrijk voor een organisatie. De gewenste identiteit van de organisatie moet uitgestraald worden via de medewerkers, zij moeten door gebruik van interne communicatie dus op de hoogte worden gesteld van de gewenste identiteit. Naast het uitstralen van de gewenste identiteit, is […]

Lees het volledige bericht

Zakelijke marketing

Zakelijke marketing (ook wel business marketing genoemd) is alle marketing die business-to-business gaat. Het gaat hier dus om alle marketingactiviteiten die een organisatie op andere organisaties richt. Een verschil met de consumentenmarkt is dat hier veel minder afnemers zijn, maar dat zij wel voor meer omzet zorgen. Er gaat in de zakelijke marketing dus meer […]

Lees het volledige bericht

Content

Dit is een ander woord voor informatie. Vaak wordt het woord ‘content’ gebruikt voor de teksten en mediabestanden op een website. Ook de software waarmee de content van een website kan worden aangemaakt en beheerd, maakt gebruik van dit woord (content management systeem).

Lees het volledige bericht

Acquisitie

Het werven van nieuwe klanten. Acquisitie kan op verschillende manier ingevuld worden. Zo is er bijvoorbeeld een verschil tussen koude en warme acquisitie. Koude acquisitie: met koude acquisitie richt men zich op potentiële klanten waarmee nog geen relatie bestaat. Deze organisaties of particulieren worden bijvoorbeeld telefonisch benaderd. Warme acquisitie: met warme acquisitie richt men zich […]

Lees het volledige bericht

Interactie

In communicatietermen spreekt men vaak van interactie. Bij interactie is er sprake van echte ‘real time’ communicatie. Iemand zegt iets en daar wordt vervolgens op gereageerd. Er is sprake van actie en reactie, zonder dat daar veel tijd tussen zit. Interactie hoeft niet altijd face to face te zijn (een gesprek tussen twee of meerdere […]

Lees het volledige bericht
We gebruiken cookies om advertenties te personaliseren en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Door hiernaast op ‘OK, sluiten’ te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, geeft u toestemming voor het plaatsen van cookies. Klik op 'Instellingen wijzigen' om uw cookievoorkeuren aan te passen en voor meer informatie over het gebruik van cookies op deze website.
Annuleren