(advertentie)

Communicatie

Sterke merkpositionering door juiste strategie

Sterke merkpositionering door juiste strategie

Een sterke merkpositionering, organisaties kunnen tegenwoordig niet meer zonder. In een wereld waar het aantal merken en producten steeds verder toeneemt, is het belangrijk dat u een goede positioneringsstrategie heeft. Met een goede merkpositionering onderscheidt u zich van andere merken…

Lees verder
Internal branding strategie onmisbaar voor sterk merk

Internal branding strategie onmisbaar voor sterk merk

Een internal branding strategie, moet u daar nu echt gebruik van maken? Als ondernemer doet u er van alles aan om uw onderneming zo goed mogelijk te presenteren richting de buitenwereld. U heeft een goed product, u investeert veel in marketing…

Lees verder
Hbo-opleiding communicatie. ‘En wat kan je dan?’

Hbo-opleiding communicatie. ‘En wat kan je dan?’

De hbo-opleiding communicatie is al jarenlang een populaire studie. Jaarlijks schrijven duizenden studenten zich in voor deze opleiding. Wanneer je op een verjaardag vertelt dat je communicatie studeert, krijg je al snel de vraag: ‘En wat kan je dan?’. Lastig….

Lees verder
Communicatiekruispunt van Van Ruler (1989) uitgelegd

Communicatiekruispunt van Van Ruler (1989) uitgelegd

Wanneer een communicatieprofessional en organisatie minstens een niet-eenzijdige (ongecontroleerd eenrichtingsverkeer) visie op communicatie heeft, kunnen zij het communicatiekruispunt (Van Ruler, 1998) gebruiken. Dit kruispunt is een handvat voor het kiezen van communicatiestrategieën. Lang niet alle problemen, besluiten en veranderingen lenen…

Lees verder
Een goede combinatie Facebook en remarketing

Een goede combinatie Facebook en remarketing

Meerdere keren per dag check je waarschijnlijk facebook en zo vele mensen met jou. Tijdens een wc bezoek, een pauze, de rij bij de kassa enzovoorts. Adverteerders spelen hier handig op in en kunnen hun doelgroep nog beter bereiken. Facebook heeft…

Lees verder
Goede niche markt vinden? kies je focus, kies je niche

Goede niche markt vinden? kies je focus, kies je niche

Wanneer het woord ‘niche’ valt, reageren veel (beginnende) ondernemers als volgt: ‘Ik hoor dat ik mijn niche moet kiezen, maar wat is dat en wat is het voordeel?’ ‘Ik weet niet welke niche ik moet kiezen’. ‘Ik ben bang dat…

Lees verder
Doelgroepsegmentatie

Doelgroepsegmentatie

Doelgroepsegmentatie is het verder onderverdelen van de doelgroepen. Het wordt toegepast als de doelgroep te groot is of als de onderlinge verschillen te groot zijn. Doelgroepsegmentatie kan er voor zorgen dat de boodschap die gecommuniceerd moet worden beter aankomt. Het…

Lees verder

Corporate communicatie

Corporate communicatie is een managementinstrument waarmee alle gebruikte in- en externe communicatie van een organisatie zo op elkaar wordt afgestemd dat er een positieve basis ontstaat met de doelgroepen van wie de organisatie afhankelijk is. Het afstemmen van de in-…

Lees verder

Communicatieonderzoek

Bij een onderzoek verzamel je (nieuwe) gegevens die je kan gebruiken ter ondersteuning bij het nemen van beslissingen. Een communicatieonderzoek beperkt zich tot het verzamelen van informatie over communicatie. Met de resultaten van een communicatieonderzoek kan je met meer zekerheid…

Lees verder

Het communicatiekruispunt

Betteke van Ruler beschrijft in haar communicatiekruispunt vier communicatiestrategieën . Dit communicatiekruispunt bestaat uit een verticale en horizontale as. Daartussen staan vier vakken, dit zijn de basis strategieën. De basisstrategieën van het communicatiekruispunt zijn: informeren, overreden, dialogiseren en formeren. Hieronder volgt de uitleg…

Lees verder