Online marketing
Google Analytics en de cookiewet
In 2015 is de gewijzigde cookiewet aangenomen, gebaseerd op de Europese wetgeving. Tevens hebben de officiële toezichthouders zoals het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) en de Autoriteit Consument en Markt (ACM) bevestigd dat Google Analytics onder de uitzonderingen valt en onder…
Lees verderConversie optimalisatie van social media naar website
“Vorige week bezocht ik de Facebookpagina van een niet nader te noemen bedrijf. De onverzorgde, nietszeggende, pixelige pagina omslag sprong er direct uit. De pixels rondom de tekst in het logo maakten het beeld compleet. Het zag er ronduit slordig…
Lees verderConversie optimalisatie
Bij conversie optimalisatie wordt de website zo ingericht dat bezoekers naar het gewenste doel gaan. Per website kan het doel verschillend zijn, of kunnen er meerdere doelen zijn. Doelen zoals verkoop, download of een aanvraag zijn allemaal mogelijk. Doelen instellen…
Lees verderKwalitatieve SEO
Steeds vaker zijn er website-ontwikkelaars die besluiten om zoekmachineoptimalisatie aan te bieden naast de huidige werkzaamheden. Vaak zijn deze kleinere bedrijven goedkoop qua arbeidsuren waardoor ze een goede concurrentiepositie kunnen behalen. Wanneer je als organisatie opzoek gaat naar een partner…
Lees verderWaarom moet jij een infographic laten maken?
Sinds enkele jaren willen steeds meer bedrijven een infographic laten maken. Zo gek is het ook niet, David Hyerle heeft onderzocht dat maar liefst 80 tot 90 % van de dingen die we onthouden gebaseerd zijn op beelden. Als je…
Lees verderZoektrends in het onderwijs
Er is steeds meer te doen om het hoger onderwijs in Nederland Is de kwaliteit wel goed genoeg en is een leenstelsel beter dan de nu bestaande studiefinanciering? Interessant is om te kijken of deze veranderingen het online zoekgedrag met…
Lees verderBest practices bij Facebook marketing
Hoe kun je ervoor zorgen dat jouw advertentie beter scoort dan een andere advertentie? Facebook zelf komt met vier best pratices voor adverteerders, gebaseerd op onderzoek naar succesvolle campagnes: Noem in de titel een duidelijke actie die moet worden ondernomen…
Lees verderContent kan niet zonder strategie
Content marketing: U heeft ongetwijfeld meegekregen dat content marketing een belangrijke manier is om uw doelgroep te bereiken. Er wordt inmiddels echter dagelijks zoveel content geproduceerd, dat alleen het allerbeste naar boven komt drijven. Het is dus belangrijk erbij stil…
Lees verderMet de hulpprogramma’s van Google optimaliseer je je website eenvoudig
Google Webmaster Tools biedt de mogelijkheid om direct met Google te communiceren, wat betreft de googlevriendelijkheid van je website. Eenmaal aangemeld, heb je toegang tot tools die ontworpen zijn om je uitleg en waarschuwingen te geven. Google stuurt je berichten…
Lees verderWat is de ideale verzend frequentie bij e-mailmarketing?
Het optimale rendement halen uit je e-mailmarketing database is wat elke marketeer voor ogen heeft. Dit begint met het verbeteren van je openratio. Dat is stap 1 wanneer we het hebben over optimalisatie. Indien je dat voor elkaar weet te…
Lees verder