(advertentie)

Online marketing

Webmaster Tools koppeling

In dit artikel wordt uitgelegd hoe je Google Analytics en Google Webmaster Tools koppelt. Google Analytics bevat rapporten die laten zien hoe goed je in Google scoort. Je vindt er je positie per zoekwoord, het aantal vertoningen van je site…

Lees verder

404 meldingen traceren

Dode links hebben een negatieve invloed op de gebruikerservaring. Bezoekers haken relatief snel af bij het zien van een 404 foutpagina en dit is meestal terug te zien in een kortere verblijfsduur, minder pageviews en minder conversies. In dit artikel…

Lees verder

Wat is linkbuilding?

Linkbuilding draagt bij aan een hoge positie in Google. En een hoge positie in Google draagt bij aan meer ‘clicks’, dus meer bezoekers op uw website. In dit artikel wordt uitgelegd wat linkbuilding is en wordt er kort verteld hoe…

Lees verder

Google Webmaster Tools

Recent is Google Webmaster Tools in functionaliteit uitgebreid. De mogelijkheden die de huidige versie van Google Webmaster Tools biedt, vormen een unieke combinatie van hulpmiddelen die iedere website beheerder zou moeten kennen. Sociaal Pasgeleden heeft Google formeel bevestigd dat ‘sociaal’…

Lees verder

Magento en Google Analytics

Om statistieken te analyseren van je webwinkel kun je Magento ideaal koppelen met Google Analytics. Met Google Analytics kun je bijhouden waar bezoekers vandaan komen, waar ze afhaken in het verkoopproces en hoe je marketingcampagnes lopen. Met Google Analytics en…

Lees verder

Onderscheiden

Iedereen is anders en toch zijn velen hetzelfde. Het is een complex waarin ieder persoon en organisatie zich in bevind. Wanneer moet je jezelf nu wel onderscheiden en wanneer niet? Onderscheidend vermogen Met je onderscheidend vermogen onderscheid je jezelf van…

Lees verder

SEO Tool

Zoekmachine optimalisatie kun je niet overlaten aan een één over ander tooltje. Het is een kwestie van logisch nadenken en hard werken. Toch kunnen sommige tools je veel werk uit handen nemen. De SEO toolbar is er daar één van. De…

Lees verder

5 tips voor website optimalisatie

Website optimalisatie speelt een steeds grotere rol in het binnenhalen van nieuwe klanten. Naast dat mensen je website makkelijk moeten kunnen vinden, wil je ook graag dat mensen gewenste acties uitvoeren op je site. Daarbij gaat het er om dat bezoekers vinden…

Lees verder

Zoekwoord: positie en conversie

Met zoekmachine optimalisatie probeer je een goede positie te realiseren in Google. Daarbij draait het er niet alleen om een zo hoog mogelijke positie te scoren, maar vooral om zoveel mogelijk conversies te genereren op relevante zoekwoorden. Google Analytics, de Zoekwoordplanner en de…

Lees verder

Linkbuilding 2.0 met LinkedIn

LinkedIn is een sociaal netwerk dat vooral veel gebruikt wordt als zakelijk instrument. Omdat je LinkedIn voor een groot gedeelte zelf kunt invullen, is het een ideaal instrument voor linkbuilding 2.0. In dit artikel een korte maar handige tip hoe…

Lees verder