(advertentie)

Online marketing

Vloggen en bloggen – Kiezen of delen?

Vloggen en bloggen – Kiezen of delen?

Vloggen en bloggen zijn onderwerpen die we al eerder besproken hebben, maar hoe zet je voor je bedrijf deze beide activiteiten nu goed in? Is of wordt het vloggen belangrijker dan het bloggen? Welke rol nemen vloggen en bloggen in in…

Lees verder
Bloggen voor bedrijven. Hoe pak je dat aan?

Bloggen voor bedrijven. Hoe pak je dat aan?

Bloggen is het regelmatig schrijven van artikelen over een bepaald onderwerp (of meerdere) die je vervolgens plaatst op je blog/website. Blogs zijn hot! Dat zijn ze al een aantal jaar en dat zullen ze hoogstwaarschijnlijk ook blijven. Ook vloggen voor…

Lees verder
Vloggen voor bedrijven. Iets voor jou?

Vloggen voor bedrijven. Iets voor jou?

Van het woord ‘bloggen‘ heb je waarschijnlijk al gehoord. Hierbij draait het om het regelmatig schrijven van artikelen voor je blog/website. Maar ben je ook al bekend met het fenomeen ‘vloggen’? Vloggen is eigenlijk hetzelfde als bloggen, alleen draait het hierbij…

Lees verder
Social Media & SEO: Een Gelukkig Huwelijk?

Social Media & SEO: Een Gelukkig Huwelijk?

Het is zo eenvoudig… wie een website heeft, wil dat deze website bezocht wordt door allerlei (potentiële) klanten. Om goed gevonden te worden via de digitale snelwegen van het wereldwijde web, heb je een website nodig die scoort in Google….

Lees verder
Geld verdienen met affiliate marketing

Geld verdienen met affiliate marketing

Veel marketeers houden zich bezig met affiliate marketing. Affiliate marketing wil zeggen dat je advertenties plaatst voor producten of diensten van een ander bedrijf. De grotere bedrijven in Nederland werken hier allemaal aan mee. Denk aan Zalando, Bol.com of FonQ….

Lees verder
Klantbeleving verbeteren door maatwerk

Klantbeleving verbeteren door maatwerk

De klantbeleving verbeteren, is dat nu echt zo belangrijk? Het antwoord is ‘ja’. In het gevecht om de klant is het tegenwoordig niet meer voldoende om de productbelofte te vervullen. Product, prijs en kwaliteit zijn steeds minder onderscheidend. Mensen vinden…

Lees verder
Content marketing: het kan ook anders

Content marketing: het kan ook anders

Moderne marketeers kennen ongetwijfeld ‘content marketing’. Deze marketingtechniek richt zich op het creëren, verspreiden en promoten van waardevolle informatie om klanten aan te trekken en hun loyaliteit te verhogen. Het is een zogenaamde pull-strategie. Helaas loopt het bij de invulling…

Lees verder
LinkedIn-connecties afschermen, JA of NEE?

LinkedIn-connecties afschermen, JA of NEE?

Je hoort af en toe dat mensen, vooral recruiters, hun connecties op LinkedIn afschermen. Dit fascineert mij enorm, omdat ik heel erg van het delen ben. Ik besloot hier eens in te duiken en de voors en tegens te onderzoeken….

Lees verder
Google Analytics en de cookiewet

Google Analytics en de cookiewet

In 2015 is de gewijzigde cookiewet aangenomen, gebaseerd op de Europese wetgeving.  Tevens hebben de officiële toezichthouders zoals het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) en de Autoriteit Consument en Markt (ACM) bevestigd dat Google Analytics onder de uitzonderingen valt en onder…

Lees verder

Conversie optimalisatie van social media naar website

“Vorige week bezocht ik de Facebookpagina van een niet nader te noemen bedrijf. De onverzorgde, nietszeggende, pixelige pagina omslag sprong er direct uit. De pixels rondom de tekst in het logo maakten het beeld compleet. Het zag er ronduit slordig…

Lees verder