(advertentie)

Reclame en adverteren

Ideële reclame

Ideële reclame

Ideële reclame heeft een maatschappelijk doel. Bij Ideële reclame gaat over maatschappelijke onderwerpen met als doel bewustwording te creëren en een gedragsverandering te bewerkstelligen. Een voorbeeld van ideële reclame zijn de reclamecampagnes van Veilig Verkeer Nederland en van SIRE. Verschil…

Lees verder
Soorten reclame

Soorten reclame

Reclame is een onderdeel van marketingcommunicatie. Reclame is een communicatiemiddel met als doel de kennis, houding en het gedrag van de ontvanger te beïnvloeden. Er is pas sprake van reclame als er gebruik wordt gemaakt van massamedia én er voor…

Lees verder
Marketingcommunicatie (marcom)

Marketingcommunicatie (marcom)

Marketingcommunicatie (marcom) omvat alle communicatie die ingezet kan worden om in te spelen op de wensen en behoeften van de consument (marketing) met als doel winst voor eigen organisatie. De communicatiemiddelen die ingezet kunnen worden, vormen samen de marketingcommunicatiemix. In…

Lees verder
Waarom ook B2B-bedrijven kunnen profiteren van een sterk merk

Waarom ook B2B-bedrijven kunnen profiteren van een sterk merk

Voor veel B2B-bedrijven staat een merk gelijk aan een logo op briefpapier of website. Vaak denken ze dat een merkstrategie alleen voorbehouden is aan grote B2C-merken zoals McDonalds, Red Bull, Apple of Bol.com. Toch kunnen ook B2B-bedrijven profiteren van de…

Lees verder
Mobiele marketing

Mobiele marketing

De smartphone is niet meer weg te denken uit ons leven. We appen de hele dag door, checken of er nog wat leuks op Facebook te vinden is en sturen een foto van die gekke kat via Snapchat. Volgens het…

Lees verder
MKB’ers opgelet! Hier 5 tips voor uw SEO

MKB’ers opgelet! Hier 5 tips voor uw SEO

SEO is geen concrete materie en juist daarom is er ontzettend veel te lezen. De meest grote verhalen en de meest gigantisch belangrijke tips. En toch is het belangrijker om klein te beginnen en het eens op uw gemak aan…

Lees verder
5 tips voor een bedrijfsvideo

5 tips voor een bedrijfsvideo

Als onderneming wil je de organisatie kunnen pitchen. Steeds vaker worden bedrijfsvideo’s daar voor ingezet. Om een video succesvol te maken is het belangrijk om een aantal aspecten niet te vergeten. Uiteindelijk is het namelijk belangrijk dat doelstellingen worden behaald…

Lees verder
Adverteren op Facebook

Adverteren op Facebook

Adverteren op Facebook. Helpt dat nu om jouw doelgroep gericht en effectief te kunnen bereiken? Het antwoord daarop is heel eenvoudig; ja. Maar hoe kun je nu doelgericht en slim te werk gaan op Facebook om de maximale resultaten te…

Lees verder
Google Analytics en de cookiewet

Google Analytics en de cookiewet

In 2015 is de gewijzigde cookiewet aangenomen, gebaseerd op de Europese wetgeving.  Tevens hebben de officiële toezichthouders zoals het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) en de Autoriteit Consument en Markt (ACM) bevestigd dat Google Analytics onder de uitzonderingen valt en onder…

Lees verder
Best practices bij Facebook marketing

Best practices bij Facebook marketing

Hoe kun je ervoor zorgen dat jouw advertentie beter scoort dan een andere advertentie? Facebook zelf komt met vier best pratices voor adverteerders, gebaseerd op onderzoek naar succesvolle campagnes: Noem in de titel een duidelijke actie die moet worden ondernomen…

Lees verder