Meta

Archief | Reclame en adverteren

Soorten reclame

Soorten reclame

Reclame is een onderdeel van marketingcommunicatie. Reclame is een communicatiemiddel met als doel de kennis, houding en het gedrag van de ontvanger te beïnvloeden. Er is pas sprake van reclame als er gebruik wordt gemaakt van massamedia én er voor wordt betaald. In dit artikel wordt de definitie van reclame verder toegelicht, het doel van […]

Lees het volledige bericht
sterk merk voor B2B

Waarom ook B2B-bedrijven kunnen profiteren van een sterk merk

Voor veel B2B-bedrijven staat een merk gelijk aan een logo op briefpapier of website. Vaak denken ze dat een merkstrategie alleen voorbehouden is aan grote B2C-merken zoals McDonalds, Red Bull, Apple of Bol.com. Toch kunnen ook B2B-bedrijven profiteren van de voordelen van een sterk merk. AFAS, KPMG en Brunel zijn daar uitstekende voorbeelden van. Daarvoor […]

Lees het volledige bericht

5 tips voor een bedrijfsvideo

Als onderneming wil je de organisatie kunnen pitchen. Steeds vaker worden bedrijfsvideo’s daar voor ingezet. Om een video succesvol te maken is het belangrijk om een aantal aspecten niet te vergeten. Uiteindelijk is het namelijk belangrijk dat doelstellingen worden behaald en de visuele content kan daar heel goed aan bijdragen! Whats in for me Consumenten […]

Lees het volledige bericht

Adverteren op Facebook

Adverteren op Facebook. Helpt dat nu om jouw doelgroep gericht en effectief te kunnen bereiken? Het antwoord daarop is heel eenvoudig; ja. Maar hoe kun je nu doelgericht en slim te werk gaan op Facebook om de maximale resultaten te behalen tegen minimale kosten. En waarom zou jij dat als onderneming moeten doen? Kan jou […]

Lees het volledige bericht

Google Analytics en de cookiewet

In 2015 is de gewijzigde cookiewet aangenomen, gebaseerd op de Europese wetgeving.  Tevens hebben de officiële toezichthouders zoals het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) en de Autoriteit Consument en Markt (ACM) bevestigd dat Google Analytics onder de uitzonderingen valt en onder bepaalde voorwaarden gebruikt mag worden zonder toestemming van de bezoeker

Lees het volledige bericht

Best practices bij Facebook marketing

Hoe kun je ervoor zorgen dat jouw advertentie beter scoort dan een andere advertentie? Facebook zelf komt met vier best pratices voor adverteerders, gebaseerd op onderzoek naar succesvolle campagnes: Noem in de titel een duidelijke actie die moet worden ondernomen Gebruik een eenvoudige, maar opvallende en relevante afbeelding Gebruik in de tekst een duidelijke call […]

Lees het volledige bericht

Reclameplan

In een ondernemingsplan worden doelen voor een langere termijn van een onderneming geformuleerd. Een marketingplan beschrijft hoe deze doelstellingen behaald kunnen worden en aan de hand van het marketingplan wordt een communicatieplan geschreven. Het reclameplan is één van de middelen die wordt ingezet voor een goede communicatiestrategie. De reclame wordt afgestemd op de andere instrumenten. […]

Lees het volledige bericht
We gebruiken cookies om advertenties te personaliseren en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Door hiernaast op ‘OK, sluiten’ te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, geeft u toestemming voor het plaatsen van cookies. Klik op 'Instellingen wijzigen' om uw cookievoorkeuren aan te passen en voor meer informatie over het gebruik van cookies op deze website.
Annuleren