
5 tips voor een bedrijfsvideo
Als onderneming wil je de organisatie kunnen pitchen. Steeds vaker worden bedrijfsvideo’s daar voor ingezet. Om een video succesvol te maken is het belangrijk om een aantal aspecten niet te vergeten. Uiteindelijk is het namelijk belangrijk dat doelstellingen worden behaald…
Lees verder
Content marketing: het kan ook anders
Moderne marketeers kennen ongetwijfeld ‘content marketing’. Deze marketingtechniek richt zich op het creëren, verspreiden en promoten van waardevolle informatie om klanten aan te trekken en hun loyaliteit te verhogen. Het is een zogenaamde pull-strategie. Helaas loopt het bij de invulling…
Lees verder
5 tips voor een succesvolle nieuwsbrief
Het is steeds belangrijker om je als bedrijf of organisatie online te onderscheiden van je concurrenten. Steeds vaker gebeurt dit op persoonlijk vlak. Een van de meest effectieve manieren om op een persoonlijke manier je klanten te bereiken is via…
Lees verder
LinkedIn-connecties afschermen, JA of NEE?
Je hoort af en toe dat mensen, vooral recruiters, hun connecties op LinkedIn afschermen. Dit fascineert mij enorm, omdat ik heel erg van het delen ben. Ik besloot hier eens in te duiken en de voors en tegens te onderzoeken….
Lees verder
Welke webhosting kies jij voor jouw website?
Een website bouwen wordt steeds eenvoudiger met de aanwezige contentmanagementsystemen, zoals WordPress, Drupal of Joomla. Ook staat de webhosting industrie niet stil en blijven webhosters zich verder ontwikkelen. Maar welke vorm van webhosting is geschikt voor jouw website en webdesign?…
Lees verder
Adverteren op Facebook
Adverteren op Facebook. Helpt dat nu om jouw doelgroep gericht en effectief te kunnen bereiken? Het antwoord daarop is heel eenvoudig; ja. Maar hoe kun je nu doelgericht en slim te werk gaan op Facebook om de maximale resultaten te…
Lees verder
Google Analytics en de cookiewet
In 2015 is de gewijzigde cookiewet aangenomen, gebaseerd op de Europese wetgeving. Tevens hebben de officiële toezichthouders zoals het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) en de Autoriteit Consument en Markt (ACM) bevestigd dat Google Analytics onder de uitzonderingen valt en onder…
Lees verder
Communicatiekruispunt van Van Ruler (1989) uitgelegd
Wanneer een communicatieprofessional en organisatie minstens een niet-eenzijdige (ongecontroleerd eenrichtingsverkeer) visie op communicatie heeft, kunnen zij het communicatiekruispunt (Van Ruler, 1998) gebruiken. Dit kruispunt is een handvat voor het kiezen van communicatiestrategieën. Lang niet alle problemen, besluiten en veranderingen lenen…
Lees verder
Uitlegvideo’s: whiteboard animatie versus infographic animatie
Het nut van online video wordt voor steeds meer bedrijven duidelijk. Veel organisaties hebben behoefte aan een snelle en vooral duidelijke uitleg van hun producten of diensten. Als je op zoek gaat naar de mogelijkheden kom je al snel uit…
Lees verder
Nieuwe manier van klantenwerving
Wat levert onze website eigenlijk op? Deze vraag stelde ik een poosje geleden aan een medewerker van ons bedrijf. ‘Geen idee, ik hou me daar niet mee bezig’ antwoordde hij. Raar eigenlijk, want ook wij hebben aardig wat geld geïnvesteerd…
Lees verder