Communicatiekruispunt van Van Ruler (1989) uitgelegd
Wanneer een communicatieprofessional en organisatie minstens een niet-eenzijdige (ongecontroleerd eenrichtingsverkeer) visie op communicatie heeft, kunnen zij het communicatiekruispunt (Van Ruler, 1998) gebruiken. Dit kruispunt is een handvat voor het kiezen van communicatiestrategieën. Lang niet alle problemen, besluiten en veranderingen lenen…
Lees verderUitlegvideo’s: whiteboard animatie versus infographic animatie
Het nut van online video wordt voor steeds meer bedrijven duidelijk. Veel organisaties hebben behoefte aan een snelle en vooral duidelijke uitleg van hun producten of diensten. Als je op zoek gaat naar de mogelijkheden kom je al snel uit…
Lees verderNieuwe manier van klantenwerving
Wat levert onze website eigenlijk op? Deze vraag stelde ik een poosje geleden aan een medewerker van ons bedrijf. ‘Geen idee, ik hou me daar niet mee bezig’ antwoordde hij. Raar eigenlijk, want ook wij hebben aardig wat geld geïnvesteerd…
Lees verderConversie optimalisatie van social media naar website
“Vorige week bezocht ik de Facebookpagina van een niet nader te noemen bedrijf. De onverzorgde, nietszeggende, pixelige pagina omslag sprong er direct uit. De pixels rondom de tekst in het logo maakten het beeld compleet. Het zag er ronduit slordig…
Lees verderEen vernieuwde huisstijl doorvoeren
Wanneer je als bedrijf je huisstijl en logo vernieuwd is het belangrijk dat dit wordt doorgevoerd in alle onderdelen van het bedrijf. Van de kaartjes tot de handtekening in de email moeten worden aangepast. Deze aanpassing vergt vooral moeite en…
Lees verderSalesstrategie
Veel bedrijven hebben de sales niet strak georganiseerd. Echter, verkopen is een steeds meer concurrerende markt al dan niet door de toenemende professionaliteit van de inkopers. Er wordt dan ook steeds meer verwacht van accountmanagers. Binnen komen bij potentiële klanten…
Lees verderWordPress handleiding: Installatie met behulp van FTP.
Steeds vaker maken mensen gebruik van WordPress. Het systeem is eenvoudig, snel en uiterst geschikt om kwalitatieve content te delen via nieuwsberichten of pagina’s. Toch zie je nog vaak dat mensen geen idee hebben hoe ze zonder geautomatiseerde processen, zoals…
Lees verderEen website of logo ontwerpen doe je tegenwoordig zelf!
Anno 2015 worden de kracht van Web 2.0, HTML5 en Apps naar het volgende niveau getild. Do It Yourself, ook wel DIY web-tools zijn uitgegroeid tot volwassen applicaties. Maar wat zijn DIY tools nu precies? DIY web-tools geven je de mogelijkheid om op eenvoudige…
Lees verderConversie optimalisatie
Bij conversie optimalisatie wordt de website zo ingericht dat bezoekers naar het gewenste doel gaan. Per website kan het doel verschillend zijn, of kunnen er meerdere doelen zijn. Doelen zoals verkoop, download of een aanvraag zijn allemaal mogelijk. Doelen instellen…
Lees verderKwalitatieve SEO
Steeds vaker zijn er website-ontwikkelaars die besluiten om zoekmachineoptimalisatie aan te bieden naast de huidige werkzaamheden. Vaak zijn deze kleinere bedrijven goedkoop qua arbeidsuren waardoor ze een goede concurrentiepositie kunnen behalen. Wanneer je als organisatie opzoek gaat naar een partner…
Lees verder