Marketing & verkoop

Een goede combinatie Facebook en remarketing
Meerdere keren per dag check je waarschijnlijk facebook en zo vele mensen met jou. Tijdens een wc bezoek, een pauze, de rij bij de kassa enzovoorts. Adverteerders spelen hier handig op in en kunnen hun doelgroep nog beter bereiken. Facebook heeft…
Lees verder
Geef je website gratis een bezoekersboost
Je hebt misschien wel een geweldige website, maar zonder bezoekers is het nog niks! Het wordt nu dus tijd om je website aan iedere zoekmachine die je maar kunt bedenken, cadeau te doen. Begin met Google en Bing. Anderen vind…
Lees verder
Goede niche markt vinden? kies je focus, kies je niche
Wanneer het woord ‘niche’ valt, reageren veel (beginnende) ondernemers als volgt: ‘Ik hoor dat ik mijn niche moet kiezen, maar wat is dat en wat is het voordeel?’ ‘Ik weet niet welke niche ik moet kiezen’. ‘Ik ben bang dat…
Lees verder
De kunst van Responsive design
Er zijn nog webdesigners die hun hoofd in het zand steken, maar je kunt er nu echt niet meer ontkennen dat je website steeds vaker via mobiele apparaten wordt bezocht. Denk jij ook met weemoed terug aan de tijd dat…
Lees verderPrijselasticiteit
Prijselasticiteit zegt iets over de verandering van de vraag bij prijsveranderingen van een bepaald product. Als je de prijselasticiteit kent van een product, dan kun je de verandering in vraag voorspellen bij een prijsverandering. Bijvoorbeeld: Een bepaald type bureaustoel wordt 20%…
Lees verderMarktaandeel berekenen
Om een beeld te krijgen van de positie die een bedrijf inneemt in de markt, kan men het marktaandeel van dat bedrijf berekenen. Marktaandeel is een directe vergelijking van de omzet of afzet van een bedrijf ten opzichte van de…
Lees verderContent Marketing
Wat is content marketing eigenlijk? Simpel gezegd betekent het communiceren zonder te verkopen. Met content marketing publiceer je informatie zonder de directe doelstelling van verkoop en promotie. De lezer kan die informatie tot zich nemen zonder het gevoel te krijgen…
Lees verderProductlevenscyclus
De productlevenscyclus, ook wel de product life cycle, is een cyclus die een product doorloopt vanaf het moment dat het op de markt komt. De productlevenscyclus bestaat uit vier verschillende fases en in iedere fase is een andere marketingstrategie nodig….
Lees verderKannibalisme
Er is sprake van kannibalisme als de introductie van een nieuw product de omzet van andere producten van dezelfde organisatie gaat aantasten. Een goed voorbeeld is een uitgever van een krant. Op het moment dat zij een digitale krant gaan…
Lees verderAttitude
Een houding t.o.v. van een object. Dit object kan vanalles zijn, zoals een organisatie, een producten, een groep of een persoon. De attitude is voor marketeers erg belangrijk. Zij zijn voortdurend bezig om met behulp van allerlei marketinginstrumenten een positieve…
Lees verder