(advertentie)

Marketing & verkoop

Salesplan schrijven

Verkoop van producten of diensten door verkopers, vertegenwoordigers, accountmanagers, filialen of via het internet hoort bij veel bedrijven tot de kernactiviteit van de organisatie. Om verkoopresultaten te behalen worden er doelstellingen geformuleerd. Om de doelstellingen te beschrijven én meetbaar te maken wordt…

Lees verder

Kopen of niet: webshops

Winkeliers en ondernemers hebben de mogelijkheden van internet ontdekt. Het aantal webshops blijft groeien. Er komen steeds meer bomen in het bos te staan en de consument verliest gezichtsvermogen om de weg te vinden naar de juiste winkel. De combinatie clicks en bricks blijkt…

Lees verder

Een whitepaper schrijven

Een whitepaper is een vrij neutrale manier van marketing. Whitepapers stralen een bepaalde autoriteit uit. Desalniettemin kunnen ze toch van grote waarde zijn voor uw bedrijf of organisatie. In dit artikel vindt u enkele tips en richtlijnen. Wat is een whitepaper? Een whitepaper…

Lees verder

Marketing voor goede doelen

In Nederland bestaan tal van goede doelen die in een sterke mate afhankelijk zijn van particulieren en bedrijven. Van grote budgetten voor een marketingcampagne is veelal geen sprake. Creatief omgaan met de beschikbare middelen is dan essentieel. In dit artikel worden een…

Lees verder

Beheers uw marketingkosten

Marketing en communicatie maken deel uit van uw bedrijfsstrategie strategie en daar zijn kosten mee gemoeid. En soms hoge kosten. Er zijn goede mogelijkheden om de marketingkosten zo laag mogelijk te houden en wij willen daarvoor enkele tips geven. Tip 1: bewust adverteren…

Lees verder

Top 10 fouten in IT Marketing

Marketing en communicatie is niet gemakkelijk, omdat het een complex geheel is van vele activiteiten. Vooral in de IT sector worstelen de directies soms met het maken van de juiste keuzes. Dat daarbij wel eens iets misgaat is logisch, maar om u enigszins…

Lees verder

Succesvol overtuigen

Elke marketeer is uiteindelijk maar met één ding bezig, namelijk de doelgroep ervan overtuigen dat ze een bepaald product of dienst moeten kopen. Daar worden allerlei instrumenten voor uit de kast gehaald en de marketeer grijpt in veel gevallen wat er…

Lees verder