Marketing & verkoop

Inleiding schrijven
Het eerste officiële hoofdstuk van een verslag is de inleiding, maar hoe maak je een inleiding? Een goede inleiding motiveert de lezer. In dit artikelen leggen we uit hoe je een inleiding schrijft, geven we antwoord op de vraag ‘hoe…
Lees verder
Waarom ook B2B-bedrijven kunnen profiteren van een sterk merk
Voor veel B2B-bedrijven staat een merk gelijk aan een logo op briefpapier of website. Vaak denken ze dat een merkstrategie alleen voorbehouden is aan grote B2C-merken zoals McDonalds, Red Bull, Apple of Bol.com. Toch kunnen ook B2B-bedrijven profiteren van de…
Lees verder
Marketingplan
Wat is een marketingplan? In een marketingplan staat beschreven welke inspanningen er uitgevoerd moeten worden om de (marketing)strategie van de organisatie te realiseren. De doelstellingen van het bedrijf worden geformuleerd en er wordt bepaald op welke doelgroep het bedrijf zich…
Lees verder
Wat zijn de eigenschappen van een goede verkoper?
Je kent het wel, die mannetjes met grote praatjes die alles aan je proberen te verkopen. Het erge is dat ze het af en toe nog voor elkaar krijgen ook. Gelukkig zijn natuurlijk niet alle verkopers zo, maar wat is…
Lees verder
Mobiele marketing
De smartphone is niet meer weg te denken uit ons leven. We appen de hele dag door, checken of er nog wat leuks op Facebook te vinden is en sturen een foto van die gekke kat via Snapchat. Volgens het…
Lees verder
SEO tekstschrijver – wat is dat?
Een SEO tekstschrijver schrijft teksten die goed leesbaar zijn én goed gevonden worden in zoekmachines. Goede SEO teksten zijn niet speciaal voor zoekmachines geschreven, maar voor de doelgroep. De belangrijkste taak van een goede SEO tekstschrijver is dat hij relevante…
Lees verder
4 mogelijkheden om de perfecte bedrijfsnaam te vinden
Start je een nieuwe onderneming of heb je een nieuw product? Dan is het eerste wat je nodig hebt een merknaam of een bedrijfsnaam. Wij hebben vier manieren voor je op een rijtje gezet. 1. Vrienden/Familie Vraag je vrienden en/of…
Lees verder
Vergeet je offline marketing niet?
Veel marketeers en ondernemers zijn gericht op online activiteiten. Dat is natuurlijk belangrijk en bovendien erg meetbaar. Tóch is offline marketing nog steeds erg belangrijk. Naamsbekendheid heeft een grote invloed op conversie van klanten. Want eerlijk is eerlijk, bestel jij…
Lees verder
7 tips voor een goed converterende landingspagina
Goed ingerichte landingspagina’s zijn het pareltje voor welke webshop of website dan ook. Ze zorgen ervoor dat je bezoekers tot actie overgaan en terug blijven komen. Zo’n pagina schrijven is echter niet heel makkelijk. Daarom zeven tips voor een goed…
Lees verder
Sterke merkpositionering door juiste strategie
Een sterke merkpositionering, organisaties kunnen tegenwoordig niet meer zonder. In een wereld waar het aantal merken en producten steeds verder toeneemt, is het belangrijk dat u een goede positioneringsstrategie heeft. Met een goede merkpositionering onderscheidt u zich van andere merken…
Lees verder