Marketing & verkoop

Waarom en hoe actiemarketing de wereld verovert
Als ondernemer, zzp’er of eigenaar van een (web)winkel wil en moet je opvallen. Vandaag de dag is er immers zoveel aanbod van freelancers en bedrijven in Nederland dat je er uit moet springen wil je je product verkopen. Potentiële klanten…
Lees verder10 Effectieve E-commerce Optimalisatie Tips om jouw conversies te verhogen
Focus op conversie en niet op meer bezoekers! 10 Effectieve E-commerce Optimalisatie Tips om jouw conversies te verhogen. Vandaag de dag zijn ondernemers vaak heel druk met hoe hoog ze in de zoekresultaten van Google staan en hoe ze zo…
Lees verder
Hoeveel data kosten advertenties nu eigenlijk?
Steeds meer consumenten gebruiken hun mobiele telefoon om te internetten. Snel het laatste nieuws bekijken, informatie over een bepaald onderwerp opzoeken, of shoppen in je favoriete kledingwinkel. Met de komst van responsive websites is dit steeds normaler geworden! Voor marketeers…
Lees verder
Impulsaankopen stimuleren? Dat doe je zo!
Als retailer wil je natuurlijk altijd graag je omzet vergroten. Een goede manier om dat te doen is door het stimuleren van impulsaankopen. Een impulsaankoop wordt gekenmerkt door de aanschaf van een vaak laagdrempelig product waarvan de klant helemaal niet…
Lees verder
Personeel als marketinginstrument
De traditionele marketingmix bestaat uit 4 P’s, namelijk Product, Prijs, Plaats en Promotie. Deze 4 P’s zijn nog altijd erg belangrijk voor ondernemers in diverse branches, maar er zijn ook steeds meer bedrijven die met een extra uitgebreide marketingmix werken….
Lees verder
Onderliggende principes van Account Based Marketing
In B2B marketing heb je al snel te maken met meerdere stakeholders en beslissers. Een onderzoek van Harvard Business Review stelt dat een gemiddelde beslissing bij een grote B2B organisatie door 6,7 mensen gemaakt wordt. Bij complexe en technische keuzes…
Lees verder
Inleiding schrijven
Het eerste officiële hoofdstuk van een verslag is de inleiding, maar hoe maak je een inleiding? Een goede inleiding motiveert de lezer. In dit artikelen leggen we uit hoe je een inleiding schrijft, geven we antwoord op de vraag ‘hoe…
Lees verder
Waarom ook B2B-bedrijven kunnen profiteren van een sterk merk
Voor veel B2B-bedrijven staat een merk gelijk aan een logo op briefpapier of website. Vaak denken ze dat een merkstrategie alleen voorbehouden is aan grote B2C-merken zoals McDonalds, Red Bull, Apple of Bol.com. Toch kunnen ook B2B-bedrijven profiteren van de…
Lees verder
Marketingplan
Wat is een marketingplan? In een marketingplan staat beschreven welke inspanningen er uitgevoerd moeten worden om de (marketing)strategie van de organisatie te realiseren. De doelstellingen van het bedrijf worden geformuleerd en er wordt bepaald op welke doelgroep het bedrijf zich…
Lees verder
Wat zijn de eigenschappen van een goede verkoper?
Je kent het wel, die mannetjes met grote praatjes die alles aan je proberen te verkopen. Het erge is dat ze het af en toe nog voor elkaar krijgen ook. Gelukkig zijn natuurlijk niet alle verkopers zo, maar wat is…
Lees verder