Meta

Archief | Marketing & verkoop

Sterke merkpositionering door juiste strategie

Een sterke merkpositionering, organisaties kunnen tegenwoordig niet meer zonder. In een wereld waar het aantal merken en producten steeds verder toeneemt, is het belangrijk dat u een goede positioneringsstrategie heeft. Met een goede merkpositionering onderscheidt u zich van andere merken in de perceptie van de consument. En dat is gunstig. Gunstig voor het aantrekken en […]

Lees het volledige bericht

Content marketing: het kan ook anders

Moderne marketeers kennen ongetwijfeld ‘content marketing’. Deze marketingtechniek richt zich op het creëren, verspreiden en promoten van waardevolle informatie om klanten aan te trekken en hun loyaliteit te verhogen. Het is een zogenaamde pull-strategie. Helaas loopt het bij de invulling van deze techniek vaak mis. Content marketing staat bij heel wat mensen synoniem met het […]

Lees het volledige bericht

Salesstrategie

Veel bedrijven hebben de sales niet strak georganiseerd. Echter, verkopen is een steeds meer concurrerende markt al dan niet door de toenemende professionaliteit van de inkopers. Er wordt dan ook steeds meer verwacht van accountmanagers. Binnen komen bij potentiële klanten wordt steeds lastiger. Er zijn verscheidene strategieën die daarom gehanteerd kunnen worden. Welke salesstrategie past […]

Lees het volledige bericht

Kwalitatieve SEO

Steeds vaker zijn er website-ontwikkelaars die besluiten om zoekmachineoptimalisatie aan te bieden naast de huidige werkzaamheden. Vaak zijn deze kleinere bedrijven goedkoop qua arbeidsuren waardoor ze een goede concurrentiepositie kunnen behalen. Wanneer je als organisatie opzoek gaat naar een partner dan is het van belang dat je weet dat deze op de hoogte is van […]

Lees het volledige bericht

Dienstenmarketing

Het laten repareren van jouw auto, ontbijt bij de Hema, het ontvangen van hypotheekadvies; Het zijn allemaal voorbeelden van diensten. In dit artikel gaan we in op de verschillen tussen een dienst en een product en de consequenties die dit heeft voor marketing. We bespreken 7 karakteristieken van dienstenmarketing. 1. Een dienst is ontastbaar Een […]

Lees het volledige bericht

B2B Marketing

Bij B2B marketing, ook wel business to business marketing genoemd richt de organisatie zich in tegenstelling tot consumentenmarketing niet op de eindgebruiker. B2B marketing richt zich tot industriële afnemers. De industriële afnemers gebruiken de producten bijvoorbeeld als grondstoffen om tot een eindproduct te maken die zij verkopen aan consumenten. Binnen marketing wordt er onderscheid gemaakt […]

Lees het volledige bericht
We gebruiken cookies om advertenties te personaliseren en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Door hiernaast op ‘OK, sluiten’ te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, geeft u toestemming voor het plaatsen van cookies. Klik op 'Instellingen wijzigen' om uw cookievoorkeuren aan te passen en voor meer informatie over het gebruik van cookies op deze website.
Annuleren